به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق : "مهدی خاوری" در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا به بافق اظهار داشت : شهر بافق در ۱۱۰ كیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد و از منابع زیر زمینی متنوعی برخوردار است كه سنگ آهن از عمده ترین آنها محسوب می شود .

وی از معادن سنگ آهن های چغارت ، چاه گز، سه چاهون ، منگنز ناریگان ، فسفات اسفوردی ، سرب و روی كوشك و معدن مرمریت بیشه به عنوان مهمترین معادن بافق نام برد .

خاوری اختصاص دو درصد از عوارض فروش سنگ آهن مركزی كه سالانه در اختیار فرمانداری قرار می گیرد ، به عنوان راهكاری مهم برای پوشش منابع مالی طرح ها و برنامه های این منطقه ذكر كرد.

وی افزود: آمارهای موجود نشان می دهد كه جمعیت بافق ۴۱ هزار نفر كه از این رقم ۳۳ هزار نفر شهری و بقیه روستایی است .

این مقام مسئول ، بهره گیری از۲ میلیارد تومان برای بهداشت و آموزش و پرورش بافق با استفاده از كمك های سنگ آهن مركزی به عنوان بخشی از طرحهای این منطقه نام برد .
وی فعالیت كارخانه تعمیر لوكوموتیو در بافق را به منزله توانمندی صنعتی در این خطه ذكر كرد و یادآور شد: جایگاه بافق در مسیر خط آهن سرخس - بندرعباس و تهران - زاهدان نشانه موقعیت مهم این شهر است .

خاوری وقوع پدیده مهاجرت معكوس كه توسط نیروهای بازنشسته شهری به سوی روستا صورت می گیرد ، حاكی از شرایط مساعد در این خصوص محسوب می شود و اكنون در ۸۰ روستای منطقه هشت هزار نفر جمعیت سكونت دارند .

فرماندار بافق بر لزوم تسریع در برنامه گازرسانی به این شهرستان تاكید كرد و گفت : براساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی پیمانكار این پرو‍ژة قرار است ، خط انتقال گاز ۲۴ اینچ یزد - بافق تا اواخر تابستان سال جاری به اتمام برسد و پس از آن لوله كشی گاز شهری باید تكمیل شود .

وی تسریع وزارت راه وشهرسازی در اجرای پروژه مهم بزرگراه دو بانده بافق به یزد را خواستار شد و گفت : روزانه به طور متوسط ۴۰۰ دستگاه كامیون سنگین در این محور تردد می كنند ، حفظ ایمنی جان افراد بر همه تكلیف است و بهره برداری از این پروژه نقش بسزایی در ارتقای ایمنی رفت وآمد در این محور خواهد داشت .

خاوری اجرای پروژه های جمع آوری ، انتقال و تصفیه خانه فاضلاب كه با امضای قرار دادی بین شركت سنگ آهن مركزی و شركت مهندسی آبفای كشور به مورد اجرا گذاشته شده به عنوان یكی از اقدامات جدی در جهت توسعه این شهرستان ذكر كرد .

شركت سنگ آهن مركزی ایران طی ۴۰ سال فعالیت ، در جهت تامین نیازمندی های عمرانی بافق به ویژه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی تلاش كرده است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا