مدير کل راه آهن شرق از رشد 10 برابری حمل و 15 برابری درآمد حمل زغالسنگ در  اين اداره کل در 3 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

حمید رضا حجازی:مهندس محمد پورفخري گفت :تناژزغالسنگ بارگيري شده در 3 ماهه امسال در اين اداره کل نيز 1070 درصد نسبت به 3 ماهه سال گذشته رشد داشته است که در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تلاش مسئولان و کارکنان اين ناحيه باعث شده است تا در اکثر موارد نسبت به سال گذشته از رشد چشمگيري برخوردار باشيم.

وي تن کيلومتر ناخالص بار حمل شده  در 3 ماهه گذشته سال جاری توسط این اداره کل را یک ميليارد و 22 ميليون و 700 هزارو 160 تن کيلومتر اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد رشد دارد.

پورفخري ادامه داد:در اين مدت 537 ميليون و 990هزارو 741 تن کيلومتر بار خالص در اين ناحيه حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 30 درصدي برخوردار است.

مدیر کل راه آهن شرق  همچنین گفت : در3 ماه گذشته تعداد 188هزار و 480  نفر مسافر توسط قطارهای مسافری این محور از طبس ،تربت حیدریه و خواف به مقاصد مشهد، تهران،کرمان،اصفهان،شیراز، بندر عباس ،یزد جابجا شده اند که اين مورد نيز  نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 87 درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار است.

به گزارش روابط عمومي اداره کل راه آهن شرق:پور فخری تناژ حاصل از بارگيري در 3 ماهه گذشته را بيش از 2 میلیون294  هزار  تن اعلام کرد  که در اين مدت 31درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. وی در ادامه گفت :در 3 ماهه گذشته در خصوص استفاده بهینه از پتانسیل بالا و ظرفیت خوب ناوگان باری این اداره کل در ارائه خدمات ریلی بهتر به صاحبان معادن و صنایع در راستای  پیشبرد اهداف سازمان با برگزاری جلسات متعدد بازاریابی و بازرگانی توانستیم 2 مبدا بارگیری دیگر در ایستگاههای بجستان و جندق جهت بارگیری سنگ آهن به مقصد بنرعباس ایجاد کنیم که اولین محموله آن مجموعاً به تعداد120 واگن سنگ آهن از ایستگاههای جندق و بجستان به مقصد بندر عباس بارگیری شد.

مدیر کل راه آهن شرق با اشاره به جایگاه سوم تناژ بارگیری این اداره کل در بین نواحی هجده گانه راه آهن کشور افزود: ان شا ا... با تلاش شبانه روزی کارکنان زحمتکش این اداره کل کسب جایگاه دوم تناژ بارگیری کشور دور از دسترس نیست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا