محمدرضا سالارمقدم|چشمها را باید شست واقعیت را باید دید، انتخابات رئیس جمهوری 24خرداد 92 واقعا حماسه ای بیاد ماندنی بود،حماسه ای که علاوه بر مستحکم نمودن پایه های نظام جمهوری اسلامی حاوی درسهایی است که اگر به آن توجه شود امید خواهد رفت که عقلانیت و اعتدال پس از چند سال افراط و تفریط بر جامعه حاکم شود.


هرچند انتخاب دکتر حسن روحانی، اکثریت قریب به اتفاق مردم اعم از طرفداران ایشان و رقبای وی را خوشحال نمود ولی تند روها و افراط گرایانی که 8 سال جامعه را در التهاب و بی ثباتی نگاه داشته بودند نه تنها از این نتیجه راضی نیستند بلکه همچنان بر طبل تفرقه افکنی و کم اهمیت دادن حضور مردم می کوبند و عجب اینکه این کار را با توجیه دفاع از انقلاب و اصولگرایی رنگ و لعاب می دهند.


بطور نمونه حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با توجه به اینکه چند روز مانده به انتخابات در مطلبی با ابراز ناراحتی از عدم اتلاف کاندیداهای اصوگرا(قالیباف،ولایتی و جلیلی) ضمن اینکه کاندیدای واحد اصلاح طلبان و اعتدال گرایان را به انواع اتهام ها متهم می کند می نویسد «وقتی نامزدهای محترم اصولگرا برای خود احترام بیشتری از گفتمان اصولگرایی قائلند و با تدبیری غیر قابل توجیه از وحدت روی یک کاندیدا خودداری می کنند،به طور طبیعی و غیر قابل تردید، رودخانه خروشان آراء اصولگرایان به چند (نهر)تبدیل می شود که مدعیان اصلاحات را برای پریدن از روی آن به طمع می اندازد»


هر چند نتیجه انتخابات ثابت نمود که آراءریاست جمهوری منتخب نه تنها از مجموع آراء سه کاندیدای مورد اشاره مدیر مسئول کیهان بیشتر است، بلکه اگر آمار آقای رضائی و غرضی را نیز در سبد خود محاسبه می نمودند بازهم حریف رودخانه خروشان اصلاح طلبان و اعتدال گرایان نمی شدند.

با این وجود روزنامه کیهان مدعی است رای واقعی اصلاح طلبان 10 در صد بیشتر نمی باشد.این در حالی است که پس از اینکه آقای عارف انصراف داد و آقایان هاشمی و خاتمی رهبران جبهه اعتدال و اصلاح طلبان حمایت خود را از آقای دکتر روحانی اعلام نمودند موجی در حمایت از ایشان به وجود آمد که نتیجه آن ایجاد حماسه سیاسی مورد نظر رهبری نیز بود.


 نکته مهم دیگر که باید به آن اشاره کرد این است که اصلاح طلبان میانه رو و نه افراطی برای نجات کشور حاضرند با افراد معتدلی مانند آقای روحانی ائتلاف کنند تا نتیجه شیرین و گوارای آن را همه بچشند.

 

دیگر اینکه ثابت شد علیرغم همه تهمت هایی که افراط گرایان به خادمان ملت آقایان هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی در این چند سال زدند تا ذهن مردم را نسبت به آنها مشوش کنند ولی نتیجه عکس داشت. بطوری که حمایت این دو بزرگوار از آقای روحانی منجر به پیروزی ایشان شد که بسیار معنی دار است.حال فکر کنید که اگر خود آنها وارد عرصه مبارزات انتخاباتی شده بودند چه نتیجه ای حاصل می شد.


به هر حال دوره رقابت به پایان رسیده و رفاقت آغاز گردیده است. بر اساس شنیده ها کابینه رئیس جمهوری منتخب ترکیبی خواهد بود از افراد متخصص و توانمند میانه رو اصلاح طلب و اصولگرا.


 امید است ایشان بتواند به افراط و تفریط ها پایان داده و قطار اداره کشور را در ریل اصلی خود که نتیجه آن رفاه، توسعه، عدالت و آزادی های مشروع برای همه هموطنان است قرار دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا