همزمان با عید سعید فطر طی مراسمی تحت عنوان محفل انس با قرآن از حافظان، قاریان و خادمان قرآن کریم در روستای سرو علیا تجلیل شد.
در این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه روستا و با حضور جناب آقای دکتر خواجه سروی معاونت محترم فرهنگی وزارت علوم،نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر عقدا، ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان، معاون محترم فرماندار اردکان، مسئولین بخش عقدا و جمع کثیری از اهالی روستای سروعلیا برگزار گردید از 18 نفر از حافظان یک تا 30 جزء قرآن و 33 نفر از خادمان قرآن کریم تجلیل شد.
در این مراسم که تصاویری هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری و آیات عظام و مراجع تقلید پیرامون قرآن و چند قرائت مجلسی از قاریان برجسته کشور و جهان پخش شد جناب آقای دکتر خواجه سروی طی سخنانی به اهمیت بحث قرآن ون قش بسیار سازنده آن در زندگی جوانان پرداختند و به سابقه چندین ساله روستا در پرورش قاریان و حافظان قرآن اشاره و از زحمات اساتید قرآنی روستا تشکر و قدردانی نمودند ودر ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج اسماعیلی-ریاست سازمان تبلیغات اردکان-طی سخنانی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم به نقش تاثیر گذار قرآن در جوامع انسانی پرداختند و خواستار توجه هر چه بیشتر به قرآن در زندگی روزمره انسانها شدند.
سپس آقای ابراهیمی مسئول هیئت قمر بنی هاشم به ارائه گزارش عملکرد فرهنگی هیئت مخصوصا در زمینه قرآنی پرداختند و در پایان ضمن اهداء جوایز به نفرات برتر مسابقات قرآنی کلیه میهمانان و حاضران سر سفره قرآن مهمان و به صرف شام پرداختند. در ادامه گزارش تصویری این مراسم نیز ارائه میگردد.
علی خواجه سروی "خبرنگاریزدفردا"









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا