مدیر کل آموزش و پرورش : تعامل و ارتباط ، رمز بقای هر دستگاه در عصر اطلاعات است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ، در راستای تبادل اطلاعات روزآمد و نهادینه کردن استفاده از فناوری های جدید در مدیریت اطلاعات مکانی و توصیفی شهری و اطلاعات مدارس شهر یزد ، تفاهم نامه ای بین این اداره کل و سازمان فاوای شهرداری یزد منعقد شد .
در این تفاهم نامه که به امضای " محمد رضا عظیمی زاده " شهردار یزد و " محمد کاظم رحیمی نژاد " مدیرکل آموزش و پرورش رسید ، طرفین وظایف مشترکی را در 9 بند با هدف  تبادل اطلاعات روزآمد و نهادینه کردن استفاده از فناوری های جدید در مدیریت اطلاعات مکانی و توصیفی شهری و اطلاعات مدارس شهر یزد و برقراری ارتباط مجازی در جهت حذف کارهای موازی و کاهش هزینه ها به مدت 5 سال تعهد کردند .
مدیر کل آموزش و پرورش استان در این مراسم با اشاره به ضرورت تعامل و ارتباط هر چه بیشتر دستگاهها با یکدیگر گفت : تعامل و ارتباط ، رمز بقای هر دستگاه در عصر اطلاعات است .
محمد کاظم رحیمی نژاد راه اندازی این سامانه را قدمی مؤثر در جهت دسترسی به اطلاعات مورد نیاز و کم کردن فعالیت های هم عرض دانست و افزود : بی شک این سامانه ، قدمی در راستای یک حرکت اساسی و زیربنائی در حوزه آي تی و حلقه ی وصلی برای دستگاهها و محلی برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز است .
رحیمی نژاد مکان یابی احداث فضاهای آموزشی در شهر را یکی از موضوعات نیازمند به این اطلاعات دانست و گفت : احداث فضاهای آموزشی ارتباط تنگاتنگی با سیاست توسعه شهری ، تراکم جمعیت ، جریانات توسعه مکانی فضاهای شهری دارد و امیدوارم این سامانه بتواند نیازهای آموزش و پرورش را در ارتباط با احداث فضاهای آموزشی مرتفع نماید .
عظیمی زاده شهردار یزد نیز در این مراسم با تشریح سامانه مذکور و نحوه همکاری ادارات در تکمیل اطلاعات آن افزود : در این راستا برای جلب همکاری دستگاههايی همچون آب و فاضلاب ، مخابرات ، پست و شرکت گاز ، اقدام شده است .


 

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا