كارشناس امور خاورمیانه با اشاره به تهدیدات غرب علیه سوریه، گفت: مقاومت می تواند معادلات غرب را برهم بزند و از سرلشگر قاسم سلیمانی شنیده ایم كه هر متجاوزی كه به سوریه می آید باید تابوت خود را نیز با خود بیاورد.

محمد صادق الحسینی، كار‌شناس مسائل خاورمیانه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به تحولات اخیر سوریه، اظهار داشت: احساسم این است كه تمام آنهایی كه به نیابت از رژیم صهیونیستی و استكبار جهانی به زعامت آمریكا علیه مردم سوریه و حكومت مقاوم آن به ریاست بشار اسد می‌جنگند و امروز شكست خوردند، در مراحل مختلف تصمیم گرفتند مستقیم خود وارد مقابله با جبهه مقاومت شوند و با عملیات نظامی، اطلاعاتی و روانی این وضعیت ناخوشایندی كه برای آن‌ها در سوریه بوجود آمده است را تغییر دهند.

وی افزود: هدف غرب این است كه جلوی نفوذ الگوی مردم سالاری جمهوری اسلامی در منطقه را بگیرد و به جای آن منطقه را دستخوش جنگ‌های طایفه‌ای و فرقه‌ای كند.

این كار‌شناس امور بین الملل تصریح كرد: آمریكا و رژیم صهیونیستی با مساله دروغین استفاده حكومت بشار اسد از سلاح شیمیایی می‌خواهند به اهداف خود برسند اما ما سند محكم داریم كه غربی‌ها با پول عربستان و قطر و كمك‌های لوجستیكی تركیه و به تهیه كنندگی انگلیس و فرانسه  سلاح‌های شیمیایی را به دست شورشیان مسلح دادند و در مرحله دیگر دست به تزریق مواد شیمیایی به اجساد كودكان و مردم مظلوم سوریه زدند.

صادق الحسینی با بیان اینكه آمریكا و اسرائیل با دو هدف مساله استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را مطرح می‌كند، اظهار داشت: این حركت در راستای دو مساله برای آمریكا و رژیم صهیونیستی مطرح است. یكی اینكه بتوانند با این بهانه به طور مستقیم در كارزار سوریه وارد شوند و شكست‌هایی كه خورند را جبران كنند و موضوع دیگر این است كه با بین المللی كردن مساله سوریه به نفع طراحی كلان رژیم صهیونیستی و آمریكا برای كل جهان عرب برنامه بچینند و قرارداد سایس – پیكو جدید (سازش نامه سری میان انگلیس و فرانسه كه در آن امپراتوری عثمانی توافق شد امپراتوری عثمانی تقسیم و تجزیه شود) و تجزیه سوریه و خاورمیانه دست یابند. این خوابی است كه رژیم صهیونیستی و حكومت جهانی برای منطقه دیده اند.

وی با اشاره به جایگاه روسیه در بحران سوریه گفت: روسیه دفاع از دمشق را دفاع از امنیت پایتخت خود می‌داند زیرا اگر اینبار دمشق سقوط كند اینبار ناتو پشت دروازه‌های مسكو می‌رسد. از این مطمئن هستیم كه این موضوع با خود امنیت ملی روسیه ارتباط مستقیم دارد اما نگرانی كه داریم این است كه در بعد دیپلماتیك مساله سوریه به قراراد سایس – پیكو ۲ برسد.

این كار‌شناس امور خاورمیانه افزود: نگرانی بنده این است كه در سطح بین الملل یك تعاملی اتفاق بیفتند و آن چیزی كه از لحاظ نظامی آمریكایی‌ها نتوانستند انجام بدهند در زمینه دیپلماسی بین المللی صورت گیرد و در چارچوب مذاكرات ژنو ۲ برخی در خصوص سوریه وارد معامله شوند. آقای اخضر ابراهیمی نیز به این موضوع دل بسته است تا بتواند طایف ۲ را به ثمر برساند. قرارداد طائف ۲ یك معاهده عربی بوده كه بر اساس آن كشور كنونی لبنان بوجود آمد. این اگر اتفاق بیفتد یك فاجعه در منطقه است و به معنی كمك به رژیم صهیونیستی است.

صادق الحسینی با اشاره به تلاش جبهه مقاومت در برابر زیاده طلبی‌های استكبار جهانی تصریح كرد: اما مطمئن هستیم كه جبهه مقاومت سعی و تلاش می‌كند كه سوریه را به ویتنام ۲ و گورستان نیرویهای غربی و آمریكایی تبدیل كند. یعنی با ویتنام ۲ در برابر سایس- پیكو ۲ قرار بگیرند. این را از آقای سرلشگر قاسم سلیمانی شنیده‌ایم كه هر تجاوزگری كه از تانك و ناوچه بیرون می‌آید باید تابوت خود را به همراه بیاورد و معراج ما مقاومین قبرستان تجاوزگران خواهد بود. تلاش مقاومت در این زمینه برای منع تقسیم منطقه شایان توجه است.

وی در پایان تصریح كرد: در زمینه مساله سوریه بیشتر می‌توان به جبهه مقاومت دل بست كه در مقابل ماجراجویی‌های غرب و آمریكا بیاستد. مقاومت می‌توانند این معادلات غرب را به هم بزند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا