یزدفردا "علی آبادی:چند وقت قبل از کنار پارک بزرگ شهر می گذشتیم  که توپ های پلاستیکی راه راه اون روز ها ی پیرمردها و این روزهای  نوه ها درب ورودی پارک توجه ام را به خود جلب کرد برای لحظه ای ایستادم و خاطرات خوش آن روزها که با تمام موجودی جیب خود و بچه های محل ،این توپ ها را می خریدیم و چند ماه تمام همه با این توپ اوقات فراغت خود را می گذراندیم به یاد آوردم .

یادش بخیر توپ بی زبان اول با اندک ضربه ای به هوا می رفت . به زننده ضربه اعتماد به نفسی می داد که خود را "پله" فرض می کرد و پس از چند روز که با سنگ و دیوار و آت و آشغال های کوچه های خاکی آن زمان پاره می شد و بدون باد، تازه اول ابتکار شروع می شد و با پارچه و آت و آشغال های سبک ، داخلش را پر می کردیم  و باز بازی، البته ایندفعه زمینی و توپ برای هوا رفتن پایی سنگین تر از پاهای نحیف ما می خواست .

بعد از مدتی که چاک توپ بیشتر می شد یکی دیگر از باقی مانده های توپ های قبلی را روی آن می کشدیدم و می شد جلد توپ جدید که پارچه های آن بیرون نریزد .

خلاصه ساعت ها ،روزها و ماهها بعد از مدرسه این توپ پلاستیکی همه چیزمان بود و همه خاطرات خوش بچه های کوچه ما بود .

البته این روزها توپ های پلاستیکی تنها برای بچه های تازه راه افتاده است که روی قالی باهاش بازی کنند البته نه همه بچه ها ،که خیلی هاشون این ها را قبول ندارند و توپ هایی که اون روزها ماها خوابش را می دیدیم چند تا چند تا دورشون ریخته و اونها دارن با کامپیوتر بازی های خشن غربی را تجربه می کنند که توش از جگر در آوردن هست، تا زن تمام لختی که با عشوه تمام موقع برنده شدن بازی براتون راه می ره و جملات انگلیسی را بلغور می کند .

ماها با این توپ های پلاستیکی بازی جمعی را آموختیم و کارگروهی را تجربه کردیم و همه با هم برای سوراخ شدنش ناراحت و با دنگی ،دونگی جمع کردن ،صاحب توپ نو می شدیم و خوشحال ،اما  بچه های امروز ........................

 

خلاصه تا اومدیم خاطراتمون را مرور کنیم و باهاش گذشته ها را به یاد آوریم ،متوجه شدیم که توپ های بزرگ پلاستیکی پارک بزرگ شهر همه پاره شده البته چون سیمانی بوده خرد شده است.

 

 نمی دانیم محدوده میدان نماز چه مشکلی دارد که هر المانی در آنجا نصب می شود تو زرد از آب در میاد، المانی که شورای سومی ها در میدان نماز رونمایی کردند تا پایان عمر شورا هم دوام نیاورد و پس از چند بار انتقاد یزدفردا به دلیل آویزان شدن قسمتی از المان و چند بار جوشکاری ،با شاهکار تصمیم گیران کل المان از میدان جمع آوری شد و هیچ کس هم نپرسید تکلیف آن پول بی زبانی که برای ان المان هزینه شده بود چه شد و ایراد از کجا بود ،نمی دانیم !

به هر حال با توجه به شش دانگ بودن شهردار فعلی مطمئنیم که تاثیر این گزارش مثبت است و توپ ها حال روز بهتری پیدا می کنند و در مورد کبوتر میدان آزادی و عینک آذر یزدی که نتیجه  مثبت بود هر دو المان دوباره جان تازه ای گرفتند و جا دارد در همین جا از شهردار شش دانگ شهرمان تشکر کنیم  .

به هرحال  منتظر می مانیم تا وضعیت جدید توپ ها را بعد از گزارش ثبت کنیم

تا بعد..................................

سرويس عکس يزدفردا

مجید دهقانی زاده

عکاس : مجید دهقانی زاده

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا