محمدصالح جوكار نماينده‌ي مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي ورئيس مجمع نمايندگان استان، با حضور در شركت برق منطقه اي يزد، در جلسه اي با مديران صنعت آب و برق استان، در جريان آخرين دستاوردها و عملكرد اين شركت ها قرار گرفت.

محمدصالح جوكار نماينده‌ي مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي ورئيس مجمع نمايندگان استان، با حضور در شركت برق منطقه اي يزد، در جلسه اي با مديران صنعت آب و برق استان، در جريان آخرين دستاوردها و عملكرد اين شركت ها قرار گرفت.

در ابتداي اين جلسه، مهندس محمد حسن صباغ زادگان مديرعامل شركت برق منطقه اي يزد، به عنوان ميزبان و رييس شوراي هماهنگي مديران وزارت نيرو در استان، در گزارش خود با اظهار اينكه سال۹۱ سال شكوفايي و سال طلايي براي صنعت برق استان بوده است؛ شبكه‌ي برق استان يزد را در حال حاضر يكي از پايدارترين شبكه هاي برق كشور دانست كه با وجود تابستاني بسيار گرم، هيچگونه خاموشي در استان نداشته ايم.

وي همچنين ضمن بيان اينكه ۶۵درصد مصرف برق استان در سال گذشته در بخش صنعت و توليد بوده است؛ آن را به نسبت كل مصرف بسيار خوب ارزيابي كرد و رتبه‌ي برق يزد را در اين خصوص در كشورمهم خواند. مهندس صباغ زادگان در ادامه‌، تاسيسات انتقال، ميزان توليد برق و وضعيت واحد هاي نيروگاهي استان وبرنامه هاي اتي و توليد پراكنده در استان و پروژه‌هاي مهم انتقال و فوق توزيع را تشريح و همچنين به سوالات نماينده‌ي مردم يزد در مجلس در خصوص اقدامات امنيتي و پدافند غيرعامل، استراتژي جايگزين كردن انرژي خورشيدي به جاي سوخت هاي فسيلي و عملكرد بخش خصوصي و توليد پراكنده در استان، پاسخ گفت.

پس از رييس شوراي انسجام بخشي صنعت آب و برق استان، ديگر مديران عامل شامل مهندس صحتي مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان، مهندس جعفري مدير عامل شركت مديريت توليد برق استان، مهندس حاتمي مدير عامل شركت ابفاي روستايي استان ومهندس اسلامي مدير عامل شركت ابفاي شهري استان نيز گزارشي از فعاليتهاي حوزه عملكرد خود را بيان كردند و در پايان محمدصالح جوكار نماينده‌ي مردم يزد وصدوق در مجلس شوراي با تشكر از عملكرد شركت ها وگزارشات ارائه شده گفت: امار ها اميدواركننده است و صنعت اب وبرق بنحوي عمل نمايند تا جلوتر از برنامه هاي پيش بيني شده باشيم در كليه مناطق استان خصوصا مناطق محروم زير ساخت هاي توسعه صنعتي فراهم شود . وي همچنين در خصوص ايجاد مركز مطالعات خورشيدي كه از مصوبات سفرهاي استاني دولت است، حمايت از بخش خصوصي در توليد برق و مطرح شدن بدهي واحد هاي صنعتي در خواست پيگيري نمود ودر پايان با توجه به رتبه هاي كسب شده توسط شركت هاي اب وبرق در سال ۹۱ تقدير وتشكر نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا