برداشت 51 تن زیتون از سطح زیر کشت 85 هکتار مزارع این محصول در طبس آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار ما در طبس: با اعلام این خبر،  سطح زیر کشت زیتون شهرستان را 268 هکتار اعلام کرد که از این سطح ، 85 هکتار بارور و 183 هکتار نهال می باشد.

محمود اسدی پیش بینی کرد: امسال مقدار 51 تن زیتون برداشت شود که ازاین مقدار محصول 35 تن آن فرآوری و   16 تن آن جهت روغن کشی استفاده خواهد شد. 

وی افزود: در سال جاری تعداد 12 هزار و 700  اصله نهال زیتون از ارقام زرد ، میشن، مانزانیلا و ماری بین متقاضان، توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس ادامه داد: تعدادي نهال کشت بافت این محصول نیز از ارقام کرونیکی و دزفولی جهت بررسی سازگاری در ایستگاه بررسی سازگاری نخیلات این شهرستان غرس شد.

وی گفت: به منظور حمایت از زیتون کاران  علاوه بر ارائه خدمات فنی کارشناسی 3 کارگاه آموزشی با عنوان فرآوری ، کاشت ، داشت و برداشت زیتون با حضور بیش از 60  نفر از زیتون کاران برگزار شد و شرکت کنندگان بصورت تئوری و عملی با مراحل کاشت ، داشت ، برداشت و نحوه فرآوری زیتون آشنا شدند.

اسدی از توزیع تعداد 200 نسخه بروشور آموزشی  نیز  در بین  فراگیران این کارگاه های آموزشی خبر داد و گفت: دستگاه  روغن کشی زیتون به ظرفیت 80 کیلو گرم در ساعت توسط این مدیریت درمحل ایستگاه سازگاری نخیلات شهرستان طبس راه اندازی و آماده ارائه خدمات به کشاورزان و زیتون کاران شهرستان می باشد .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا