یزدفردا"با تلاش كارآگاهان پليس فتا يزد يك هكر اينترنتي كه با نفوذ در سايت يك بنگاه اقتصادي اقدام به از بين بردن اطلاعات اقتصادي و اختلال در صادرات و فعاليت هاي بازاريابي اين بنگاه کرده بود، دستگير شد.

به گزارش یزدفردا " سرهنگ" زارع پور" رییس پلیس فتا یزد با بيان اين مطلب افزود : در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي ناشناس با نفوذ در سايت بنگاه اقتصادي وي اقدام به از بين بردن اطلاعات و اختلال در صادرات و فعاليت هاي بازاريابي وي کرده است موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان و كارشناسان پليس فتاي استان قرار گرفت.

وي افزود: تحقيقات نشان داد كه يك هكر حرفه اي با استفاده از دانش و تخصص خود به سايت اين بنگاه نفوذ وبرخي از اطلاعات مهم را پاك كرده وهيچ ردپايي از خود بر جاي نگذاشته است.

اين مقام انتظامي عنوان داشت: پس از بررسی های انجام شده سرانجام متهم در يكي از استان هاي شمالي كشور شناسايي شد.

وي افزود: پس از هماهنگي با بازپرس پرونده و دريافت نيابت قضايي، تيمي از كارشناسان اين پليس به استان محل سكونت متهم اعزام و در بازرسي از منزل وي ادله فني جرم كشف و ضبط گرديد و متهم دستگير و جهت ادامه تحقيقات به پليس فتا يزد انتقال داده شد.

سرهنگ زارع پور با بيان اينكه متهم از نحوه دستگيري خود شوكه شده بود ادامه داد: متهم به نفوذ غير مجاز به سايت بنگاه اقتصادي شاكي اعتراف كرد و دليل انگيزه خود را وجود ضعف و حفره هاي قابل نفوذ و عدم پشتيباني از سايت مورد نظر عنوان كرد.
هشدار امنيتي: مديران محترم موسسات و شركت هاي اقتصادي كه جهت فعاليت در فضاي مجازي داراي سايت مي باشند دقت نمايند از متخصصين و كارشناسان خبره و از برنامه هاي قوي و غير قابل نفوذ استفاده نموده و از سرورهاي مطمئن و قوي كه داراي پشتيبان امنيتي مي باشند خدمات بگيرند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا