عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد در ملاقات‌ها و گفت‌وگو‌ها در حاشیه اجلاس سازمان ملل مواردی همچون حق ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی و رفع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی مطرح شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده؛ محمد صالح جوکاربا اشاره به سفر رییس جمهور به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در حال حاضر در شرایط بسیار حساسی قرار داریم چرا که نظام سلطه‌جو و سلطه‌گر در منطقه به دنبال دست یافتن به اهدافش است، اهدافی که شاید باید به خوبی برای مردم دنیا تبیین شود.
وی افزود: ناآرامی‌هایی که نظام سلطه‌گر در منطقه به خصوص افغانستان،‌ سوریه، عراق و مصر ایجاد کرده است به نوعی با امنیت ملی ما گره خورده است؛ لذا هرچه این موارد برای افکار عمومی دنیا و سران کشورها تبیین شود بسیار برای آینده منطقه حائز اهمیت خواهد بود و باعث خواهد شد که نظام جمهوری اسلامی اقتدار خود را به مانند گذشته حفظ کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال گفت: امروز ابتکار عمل در منطقه در اختیار ایران است به همین دلیل نباید فرصت‌ها را از دست داد، فرصتی که از شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به دست می‌آید بسیار گران بها و ذی‌قیمت است که باید از آن استفاده کافی را برد.
جوکار با تاکید بر لزوم طرح موضوعات مروبط به مساله هسته‌یی ایران در اجلاس سازمان ملل و گفت‌وگو‌های حاشیه دو یا چند جانبه گفت: موضوع حقوق حقه ما و بحث دانش هسته‌یی و ادامه گفت‌وگو‌ها با گروه 1+5 از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است البته باید برای دستیابی به این حقوق ایستادگی و پافشاری کرد و این موضوع برای همه ملت‌ها روشن شود.
وی خاطر نشان کرد: صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌یی ایران و مخالفت با هرگونه اشاعه تسلیحات اتمی در منطقه باید به اطلاع تمام دنیا برسد که این کار را می‌توان در جریان شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ململ به خوبی انجام داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه موضوع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شود، گفت: آنها با فشار اقتصادی بر ملت ما به دنبال این هستند که به اهداف خود دست پیدا کرده و ما را به سازش وادار کنند طبیعتا مواضع مستحکم رییس جمهور در این اجلاس در مورد تحریم‌ها می‌تواند دشمن را از اهداف خود ناامید کند.
جوکار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد استفاده از تاکتیک نرمش قهرمانانه در سیاست خارجی گفت: گفتمان مقام معظم رهبری در مورد نرمش قهرمانانه راهکار بسیار خوبی است که می‌توانیم با توجه به آن علاوه بر پافشاری به اصول، آرمان‌ها و راهبردهای اساسی، در تاکتیک‌ها نیز با بهره‌گیری از فنون و مهارت‌های حقوقی و دیپلماسی مذاکرات را جلو ببریم./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا