بانگ توحید در قریب 1400 مدرسه استان یزد طنین انداز شد



 


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ، همزمان با ظهر اولین روز مهرماه بانگ توحید در قریب 1400 مدرسه استان طنین انداز شد و دانش آموزان ، اولین نماز جماعت مدرسه را در سال تحصیلی 93-92 اقامه کردند .

در مراسمی که به همین مناسبت با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس ، فرماندار و جمعی از مسئولان استانی در هنرستان خیّری میرجلیلی شاهدیه (ناحیه یک یزد ) برگزار شد ، دانش آموزان همزمان با طنین بانگ توحید و اذان ظهر ، نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد اقامه کردند.

امام جمعه یزد در این مراسم به هدف دار بودن عالم اشاره کرد و افزود : چون خداوند حکیم است عالم را بیهوده و بدون هدف نیافریده است و همه مخلوقات زمین و آسمان در خدمت و برای خدمت به انسان خلق شده اند .

نماینده ولی فقیه ، بیهوده نبودن خلقت انسان را یادآور شد و دانش آموزان را به اندیشیدن در مورد اهداف زندگی توصیه کرد و افزود : خداوند حکیم هرگز ما را بیهوده نیافریده است .

" آیت الله محمدرضا ناصری " دانش آموزان را به تفکر در اهداف زندگی فراخواند و از آنان خواست با تفکر ، تعقل و برنامه ریزی زندگی خود برای رسیدن به کمال و سعادت تلاش کنند .

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز برگزاری مراسم طنین بانگ توحید در اولین روز مهرماه را تلاشی در راستای ترویج و تعمیق باورهای دینی در بین دانش آموزان خواند و افزود : نماز بنیان و اساس دین اسلام است و اقامه نماز در صدر برنامه های تربیتی مدارس قرار دارد  .

" محمد کاظم رحیمی نژاد " با تشکر از اقدامات خیّر مدرسه ساز حاج علی بمان میرجلیلی از خیرین دعوت کرد برای احداث ، بهسازی و تجهیز نمازخانه های مدارس ، آموزش و پرورش را یاری دهند .

وی افزود : نماز خیر کثیر است و تلاش برای فراهم آوردن این فریضه الهی اجر و مزد دو چندانی دارد . 
 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا