عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این مطلب که در اجلاس دیروز مسئله حقوق صلح‌آمیز هسته‌ای ایران از سوی غرب پذیرفته و به رسمیت شناخته شد گفت: در مجمع عمومی سازمان ملل باید از کلیات حقوق هسته‌ای دفاع شود که رئیس‌جمهور این کار را به درستی انجام داد.

به گزارش یزد فردا:محمد صالح جوکار نماینده یزد و صدوق در مجلس با اشاره به جو سازی رسانه‌ها قبل از سخنرانی رئیس جمهور، مبنی بر اعلام موافقت با تعطیلی فردو در اجلاس سازمان ملل  گفت: ما پشت میز مذاکره شرایط خود را مطرح کرده و مذاکره خواهیم کرد نه در مجمع عمومی سازمان ملل، در مجمع عمومی سازمان ملل باید از کلیات حقوق هسته‌ای دفاع شود که رئیس‌جمهور این کار را به درستی انجام داد.

وی با بیان این مطلب که طرف ما در مسئله هسته‌ای کشورهای غربی هستند نه تمام کشورها ادامه داد: در اجلاس سازمان ملل بحث عقلانی بودن و منطقی بودن فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای مطرح می‌شود اما توافقات قطعا در پشت میز مذاکرات صورت خواهد گرفت و این مسائل به مجمع عمومی سازمان ملل ارتباطی ندارد، مسائل مطرح شده اخیر بیشتر جوسازی رسانه‌ای است.
 
همچنین جوکار در رابطه با قبول حقوق هسته‌ای ایران از سوی دیگر کشورها بیان کرد: اگر آمریکایی‌ها کارشکنی نکنند کشورهای اروپایی با ما در رابطه با مسئله هسته‌ای مشکلی ندارند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این مطلب که در اجلاس دیروز  مسئله حقوق صلح‌آمیز هسته‌ای ایران از سوی غرب پذیرفته و به رسمیت شناخته شد، اظهار داشت: غرب پیش از این در مورد این مسئله کارشکنی کرده و اجازه نمی‌داد که گفتگوها در این زمینه روند روبه جلویی را در پیش گیرد اما دیروز اوباما حق هسته‌ای ایران را به رسمیت شناخت.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نیز در پیشبرد مذاکرات مشکلی نداشته باشیم و طی توافقات حاصله حقوق هسته‌ای ما را به رسمیت شناخته و در ورای این موضوع ممانعتی در زمینه‌های دیگر به وجود نیاید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا