به نام آنکه جان را فکرت آموخت

بیانیه شماره یک مشاوران وفعالان ستاد انتخاباتی  دکتر روحانی در شهرستان طبس

انتخاب مردم در ۲۴ خرداد و خلق این حماسه ی سیاسی بزرگ یک اتفاق نبود، گزینشی آگاهانه وهوشمندانه بود. انتخاب عقلانیت و تدبیر ، اخلاق مداری و خرد جمعی ، شایسته سالاری ، آشتی و مدارا با مردم خود و جهانیان ، ادبیات فاخر و در یک کلام تغییر و اصلاح بود. مردم نشان دادند که شرایط موجود سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی شایسته چنین ملت بزرگی نیست. آنان با آرامش تمام به میدان آمدند و با رای قاطع خود خواهان انتقال قدرت اجرایی به افرادی شایسته و توانمند و قرار دادن هر کس و هر امری در جای خود شدند. مردم نجیب ایران با حضور خود به تهمت ، افترا ، حرمت شکنی، خود رایی و غوغا سالاری، سوء مدیریت، دشمن تراشی ، بی برنامگی ، افکار تند و خشن و در هم ریختگی اقتصادی یک «نه» بزرگ گفتند. در حالی که افکار و برنامه های مختلف در معرض انتخاب بود آنان برنامه های دکتر روحانی را که بر منش و روش اعتدال و اصلاح وضعیت موجود تاکید داشت برگزیدند و اکنون منتظرند تا طعم شیرین این انتخاب را به مرور بچشند . مردم رای نداده اند که روش و منش و افکار و اندیشه های ناکارآمد گذشته استمرار یابد وآنان که با سوء مدیریت، کشور را به چنین وضعیتی رهنمون نموده اند همچنان بر مسند امور اجرایی تکیه زنند. قطعاً هر برنامه ای وقتی قابل اجرا، مفید و موفق است که اولاً علمی و مدبرانه طراحی شده باشد و ثانیا مجریان آن توانمند ، کاربلد ، متخصص و از همه مهمتر معتقد به آن باشند.

مسوولان ستاد  دکتر روحانی (در انتخابات ریاست جمهوری) به عنوان مشاوران امین رییس جمهور در   شهرستان طبس   همسو و همفکر با سایر مناطق کشور   بر خود لازم می دانند به عنوان عضوی از این ملت بزرگ و بر اساس وظیفه ای که در قبال مردم خود بر عهده دارند در این زمینه نکاتی را یاد آور نمایند. باشد که ضمن تاکید بر مواضع اصلاحی خود بدون هر گونه اهمال و چشم پوشی، هم به تعهد خود در قبال تبلیغ برنامه های دولت تدبیر و امید در زمان انتخابات عمل کرده باشند و هم دغدغه و نگرانی های خود و مردم را به دولتمردان اعلام نموده باشند و هم نسبت به انتخاب احتمالی کسانی که پس از عدم موفقیت گفتمان مورد حمایت خود، با تغییر چهره ، و بدون توجه و اعتقاد به خواسته ی اکثریت مردم در پی کسب یا تداوم  قدرت خود هستند و می خواهند پیروزی مردم را تصاحب کنند هشدار دهند.

   از آنجا که اجرای برنامه های دولت تدبیر و امید با وجود متولیان و مسوولان شایسته و توانمند قابل اجرا خواهد بود لذا لازم است :

  مسوولان اجرایی  شهرستان   خصوصاً فرماندار وبخشداران  کاملاً معتقد به شعارها و برنامه های دولت تدبیر و امید باشند. قطعا انتخاب کسانیکه گفتمان اعتدال را قبول نداشته و حتی برای عدم موفقیتش تلاش کرده اند نمی توانند مجریان چنین گفتمانی باشند.

    فرماندار  شهرستان طبس  به عنوان   مدیر عالی  اجرایی نظر به  محروم بودن  وپتانسیل های منطقه   باید ، توانایی ، تخصص و تعهد لازم را در زمینه  جذب سرمایه گذار و متخصصین  دارا باشد و از میان افراد توانمند بومی و صاحب وجهه و مورد قبول اکثریت برگزیده شود.

  مسوولانی در راس امور اجرایی قرار گیرند که علاوه بر توانایی و تجربه وتخصص لازم، اعتقاد راسخ به اصلاح و تغییر، بنا به خواست مردم در انتخابات ۲۴خردادماه داشته باشند.

  از انتخاب افرادی که بنا به شرایط پیش آمده تغییر چهره و روش داده و حتی بر اندیشه خود نیز پایدار نیستند خودداری شود.

  کسانی در راس امور اجرایی قرار گیرند که خواسته های مردم خصوصاً نیازهای نسل جوان را درک کرده و شور و شعور و شعارهای آنان را در همایش های قبل از ۲۴ خرداد و شادی و سرور آنان را در بعد از پیروزی گفتمان اعتدال فراموش نکنند. قطعاً کسانیکه در پی حفظ شرایط گذشته هستند محافظه کاری را پیش گرفته و در پی اصلاح نخواهند بود.

  با توجه به توانایی علمی و تخصصی نیروهای بومی موجود   خصوصاً جوانان شایسته، بنا بر تاکید رییس جمهور محترم از آنان در مسوولیت های مختلف به خوبی استفاده شود.

  اجازه داده نشود تا کسانیکه نه تنها نقشی در انتخاب آقای روحانی و پیروزی گفتمان اعتدال نداشته اند بلکه برای عدم موفقیتش تلاش می کردند، به جای مردم و خصوصا جوانان عزیزی که در آن روزهای سخت سینه سپر کردند و بر ایمان و اعتقاد خود براین گفتمان ایستادند و پا فشاری کردند، کارگزار تعیین کنند.

 نظرات مشورتی اعضای ستاد دکتر روحانی در شهرستان  و استان به عنوان مشاوران امین رییس جمهور در انتخاب  مسئولین ارشد استان  وشهرستان مورد توجه و دقت قرار گیرد.

به تمامی  بزرگواران و مسئولین شهرستان  برادرانه توصیه می شود که با خواسته ها ومطالبات مردم در انتخابات ۲۴ خرداد که بیانگر تغییر و تحول و اصلاح روش ها و امور است همسو شده و سعی در تحقق خواسته های مردم نمایند ونیز  با ارتباط با بدنه جامعه ونخبگان منافع وراههای رشد شهرستان را پیگیری نمایند

 لذا  تاکید می نماییم که ستاد  دکتر روحانی به عنوان مشاوران امین رییس جمهور محترم  تلاش میکنند  تا مطالبات و خواسته های بحق مردم را چه در زمینه ی انتخاب افراد شایسته، همفکر و همسو با دولت تدبیر و امید و چه در زمینه اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی پیگیری نمایند و هرگونه کارشکنی و کوتاهی را که موجب سرخوردگی، یاس و نا امیدی و بدبینی مردم خصوصا  نسل جوان به نظام و انقلاب شود پس از تذکر و یادآوری به مسببان آن، به اطلاع مردم عزیزو مسولان رسانده شود/*

  مشاوران وفعالان ستاد آقای دکتر روحانی درشهرستان طبس

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا