در حالی برای دومین بار وزیر پیشنهادی دکتر حسن روحانی برای وزارت ورزش و جوانان نتوانست رای اعتماد نمایندگان را کسب کند که بسیاری از کارشناسان و نمایندگان، از مدتی قبل نسبت به این اتفاق هشدار داده بودند و خواستار معرفی فردی مورد قبول جامعه ورزش و آشنا به مسائل جوانان شده بودند.

 
به گزارش پایگاه خبری سفیر، هرچند دکتر صالحی امیری کارنامه کاری موفقی در حوزه‌های تخصصی خود دارد، اما این کارشناسان معتقد بودند که او علی‌رغم این شایستگی‌ها، گزینه مناسبی برای وزارت ورزش و جوانان نیست و دکتر روحانی می‌تواند از او در پست دیگری در دولت استفاده کند.
 
عصر امروز و بلافاصله بعد از عدم رای اعتماد نمایندگان به مجلس بار دیگر نام سه گزینه که شایستگی‌های انکار ناپذیری برای معرفی به عنوان وزیر ورزش و جوانان دارند مطرح شد، گزینه اول مهندس محسن مهرعلیزاده است، فردی که در دولت اصلاحات رئیس سازمان تربیت بدنی و معاون رئیس جمهور بوده و در طی مدت مدیریت او، ورزش کشور به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته است.
 
مهرعلیزاده که در انتخابات 84 جزو کاندیداهای ریاست جمهوری بود در این دوره از انتخابات نیز هرچند نامش به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی مطرح بود برای برای جلوگیری از تشتت آرا، وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری نشد.
 
آشنایی کامل با حوزه ورزش، ارتباط تناتنگ با جوانان و تسلط بر مسائل آن‌ها و اعتماد جامعه ورزشی به مهرعلیزاده مهم‌ترین ویژگی‌ها و البته شانس‌های او به شمار می‌رود و پیش‌بینی می‌شود در صورت معرفی به عنوان وزیر ورزش و جوانان رای قابل توجهی کسب کند.
 
گزینه دوم، دکتر محمدرضا تابش، نماینده کنونی مردم اردکان در مجلس است. تابش که به واسطه سال‌ها حضورش در مجلس با مسائل مختلف کشور و به ویژه جوانان و ورزش آشنا است با توجه به سابقه ریاست چندین ساله‌اش بر فدراسیون سوارکاری و همچنین حضور در هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در طی سالیان گذشته می‌تواند حضوری موفق در این وزارتخانه داشته باشد.
 
نائب رئیس کنونی فراکسیون ورزش مجلس، بدون شک در صورت معرفی به عنوان وزیر ورزش و جوانان می‌تواند رای بالایی کسب کند، چه آنکه تابش ثابت کرده است علی‌رغم داشتن مشی و تفکر اصلاح‌طلبی همواره اهمل تعامل و گفتگو بوده و با بسیاری از چهره‌های اصولگرای مجلس رابطه‌ای نزدیک و خوب دارد.
 
گزینه سوم برای معرفی به عنوان وزیر ورزش و جوانان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال، محمد دادکان است، مردی که سال‌های ریاست او بر فدراسیون فوتبال از خاطرات خوب ورزشی‌ها به شمار می‌رود. دادکان که خط مشی سیاسی اصولگرایانه معتدل دارد با بسیاری از اصلاح‌طلبان نیز رابطه نزدیک دارد.
 
دادکان علاوه بر تسلط مدیریتی در حوزه ورزش و به ویژه فوتبال، استاد دانشگاه نیز هست و از نظر مسائل تئوریک نیز با این حوزه آشنایی کامل دارد ضمن آنکه او نیز ارتباطی نزدیک با قشر دانشجو دارد و می‌تواند مسائل و مشکلات جوانان را نیز در این وزارتخانه پیگیری کند.

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا