به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد ، رئیس هیئت تنیس استان یزد شهرستان اشکذر را داری پتانسیل مناسبی برای ورزش تنیس روی میز دانست و گفت: در نشستی که با شهردار و شورای شهر اشکذر صورت گرفت، مقرر شد تا باشگاه تنیس روی میز شهرداری اشکذر دایر شود.

رئیس هیئت تنیس استان یزد در حاشیه برگزاری مسابقات تنیس روی میز؛ یادواره سرداران و ۲۲۶ شهید اشکذر ، ورزش تنیس را از ورزش های پرطرفدار بعد از فوتبال قلمداد کرد و گفت: ورزش تنیس امروزه از ورزش های پرطرفدار محسوب شده و جای خود را در میان ورزش های پرطرف دار باز کرده است.

عزیزا… سیفی هزینه کم، اشغال نکردن فضای زیاد، راحتی در شیوه اجرای بازی و .. از ویژه گی های این بازی برشمرد و افزود: سیاست هیئت تنیس استان یزد توسعه این ورزش با توجه به کم هزینه بودن و قابلیت انجام آن در فضاهای گوناگون می باشد.

سیفی با بیان اینکه، بهترین زمان شروع این ورزش از دوران ابتدایی است گفت: به همین منظور تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش استان یزد منعقد شده و هم اکنون این ورزش در پایه پنجم ابتدایی در حال انجام است.

وی برگزاری مسابقات کشوری را از دیگر سیاست های توسعه ورزش تنیس نام برد و خاطر نشان کرد: در سال جاری دو مسابقه کشوری در استان یزد برگزار شده که همه این موارد زمینه توسعه و رشد این ورزش پرطرفدار را در استان یزد فراهم می کند.

سیفی با بیان این مطلب که حسینیه های زیادی در استان یزد وجود دارد و می توان از ظرفیت مکانی این حسینیه ها برای انجام این ورزش استفاده کرد افزود: تا به حال در این خصوص مذاکراتی با هیئت امنای حسینیه ها و سازمان تبیغات استان یزد صورت گرفته تا بتوان برای توسعه این ورزش از فضای موجود در این مکان ها استفاده کرد.

فرماندار یزد توسعه این ورزش را محدود به شهرستان یزد ندانست و تصریح کرد: رویه هیئت تنیس استان توسعه این ورزش در کلیه شهرستان های یزد می باشد.

وی با اشاره به برگزاری المپیاد دارالعباده یزد گفت: تنها هئیتی که از همه شهرستان های یزد تیم داشت، هیئت تنیس استان بود.

وی شهرستان اشکذر را دارای پتانسیل مناسبی برای اجرای ورزش تنیس دانست و گفت: استعداد های خوبی در اشکذر برای این ورزش وجود دارد.

سیفی ادامه داد: اخیرا نشستی با شهردار و شورای شهر اشکذر در خصوص ایجاد باشگاه تنیس روی میز شهرداری اشکذر صورت گرفته که مقرر شد تا باشگاه تنیس روی میز شهرداری اشکذر دایر شود.

وی تقبل هزینه های این باشگاه از سوی شهرداری اشکذر را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد و گفت: به یاری خداوند و با ادامه حرکت مناسبی در خصوص توجه به ورزش تنیس اشکذر شروع گشته، در آینده شاهد آینده درخشانی برای این ورزش در شهرستان اشکذر خواهیم بود.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا