دکتر لطفعلی پورکاظمی گفت: حکم محرومیت محمد پراش در هفته جاری صادر می‌شود.

به گزارش یزد فردا؛ رییس فدراسیون پزشکی ورزشی، با بیان اینکه جلسه شورای صدور رای این هفته تشکیل می‌شود، اظهار کرد: از آنجایی که مدارک محمد پراش ملی پوش باشگاه پیشگامان یزد کامل نبود ما رسیدگی به پرونده این دوچرخه‌سوار را یک هفته به تاخیر انداختیم و مدارک کامل‌تری از او خواستیم تا بتوانیم مستندات قوی‌تری را برای گرفتن تخفیف در مجازات او از وادا بگیریم.

وی ادامه داد: هدف نادو کمک به محمد پراش است. بنابراین باید از طریق قوانین وادا و با استناد به مدارکی که به آنها ارائه می‌کنیم، در حکم او تخفیف بگیریم. برای کسانی که بار دوم دوپینگ می‌کنند به ویژه افرادی که از ترکیبات آنابولیک استفاده کردند، شرایط تا حدودی مشکل‌تر است. محرومیت این نوع دوپینگ از 8 سال آغاز می‌شود.

دبیر ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با بیان اینکه حکم ما برای وادا ارسال می‌شود، تاکید کرد: اگر کمتر از جرم صورت گرفته رای صادر شود، وادا، نادوی ایران را به دادگاه می‌کشاند. هر دارویی محرومیت خاصی دارد و به هیچ وجه کاهش محرومیت دست ما نیست. اگر برای او 7 سال محرومیت در نظر بگیریم، وادا از ما ایراد می‌گیرد که چرا خلاف قانون عمل کردیم؟

پورکاظمی با اشاره به اینکه این پرونده در مرحله دادرسی است، اضافه کرد: محمد پراش فعلا مجرم نیست. محمود و محمد پراش از افتخارات ملی هستند. محمد پراش اشتباهی کرده اما سال‌ها برای دوچرخه‌سواری زحمت کشیده است. اگر مستندات لازم را بیاورد و وادا را قانع کنیم می‌توان محرومیت کمتری برای او درنظر گرفت.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که چرا هفته گذشته رای صادر نشده است، تصریح کرد: هفته گذشته مدارک پراش به طور کامل به نادو ارائه نشده بود. به همین دلیل نشست شورای صدور رای تشکیل نشد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا