سياست گذاري دولت را در راستاي افزايش توليد در همين فضاي گلخانه اي تا 10 برابر و بهينه سازي مصرف آب بيان كرد است و تلاش مي كنيم با بهبود بسته بندي ها و ايجاد سامانه هاي صادراتي از مركز استان بتوانيم در همه فصول سال خيار گلخانه اي را از طريق خطوط هوايي و گمركات استان يزد صادر كنيم.

به گزارش روابط عمومي مديريت جهادكشاورزي شهرستان يزد جلسه توجيهي ، هماهنگي  و ساماندهي عرضه محصولات گلخانه اي با حضور مدير كل اقتصادي استانداري ، رياست سازمان جهاد كشاورزي استان ؛ مدير شهرستان يزد ، بخشدار مركزي يزد ، مدير عامل اتحاديه گلخانه داران؛ رييس جهادكشاورزي دهستان فهرج و نمايندگان گلخانه داران روستاهاي تابعه و دهستان  فهرج در سالن جلسات مديريت جهاد كشاورزي شهرستان يزد تشكيل شد

در اين جلسه كه با ارائه نقطه نظرات گلخانه داران پيرامون مشكلات و راهكارهاي فروش شروع شد  هر يك از گلخانه داران به بيان مشكلات خود پرداختند.گلخانه داران  مديريت در كاهش هزينه هاي توليد ؛ افزايش عملكرد در واحد سطح ؛ ارائه راهكارهاي اجرايي از طرف كارشناسان بخش؛ كاهش تعدد واسطه هاي خريد و مساعدت در جهت عرضه مستقيم محصولات كشاورزي به مصرف كننده را خواستار شدند

رييس سازمان جهادكشاورزي استان  هم در اين جلسه گفت شهرستان يزد طي چند سال اخير جهشي قابل توجه در توليد محصولات گلخانه اي داشته  به نحوي كه توانسته است رتبه سوم توليد اين محصولات در كشور را از آن خود كند اما توليد محصولات گلخانه اي نيز مشكلاتي به دنبال دارد كه كشاورزان شهرستان يزد هم اكنون با آن دست به گريبانند. خيارسبز،عمده ترين محصول و توليد گلخانه اي در شهرستان يزد به شمار مي رود و سالانه بيش از 180 هزار تن از اين محصول توليد مي شود. شهرستان يزد كه كشاورزان سختكوش اين ديار را صاحب ركوردي در منطقه كويري يزد در توليد اين محصول كرده است. با اين وجود در تلاش براي تدوين طرحي در زمينه صادرات خيار هستيم تا از اين طريق صادرات اين محصول مهم استان يزد، ساماندهي شود.

سجادي پور سياست گذاري دولت را در راستاي افزايش توليد در همين فضاي گلخانه اي تا 10 برابر و بهينه سازي مصرف آب بيان كرد و خاطر نشان كرد: تلاش مي كنيم با بهبود بسته بندي ها و ايجاد سامانه هاي صادراتي از مركز استان بتوانيم در همه فصول سال خيار گلخانه اي را از طريق خطوط هوايي و گمركات استان يزد صادر كنيم.

در انتهاي جلسه تصميماتي به شرح ذيل اتخاذ گرديد.

1-      ساماندهي و اجراي بسته بندي محصولات و شناسنامه داركردن آنان به صدور مجوز جهت اعمال نظارت هاي لازم ضمن مساعدت در سرمايه گذاري صادركنندگان در اين بخش .

2-      ساماندهي ، شفاف سازي و نظارت بر عملكرد تعاوني ها و شركت ها و تشكلها ي موجود.

3-      تشكيل شركت هاي تعاوني اقماري و منطقه اي به محوريت اتحاديه تخصصي گلخانه داران استان يزد با هماهنگي سازمان تعاوني روستايي ضمن اعلام حمايت و مساعدت دولتي از آنان .

4-      ضرورت تفكيك محصولات صادراتي و ايجاد برند و ليبل

5-      همه جانبه گري زنجيره توليد تا مصرف و ضرورت ايجاد تشكل ها براي مطالبه خواسته هاي قانوني مورد تاكيد واقع شد .

6-      تداوم تشكيل جلسات هماهنگي به صورت هفتگي از طرف دستگاه متولي و همچنين ترويج و هماهنگي ايجاد تشكل ها تا تحقق ايجاد شركت ها ي مورد درخواست

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا