معاون برنامه ريزي استاندار يزد از اختصاص 20 درصد از 5 درصد كل درآمد معادن سنگ آهن به همان استان خبر داد و گفت: ماده 55 بودجه سال 92 نشان دهنده اين قانون است و در لايحه بودجه سال 93 نيز در تبصره 10 با رفع ابهامات اين موضوع تكرار شده است.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، " محمد رضا بابايي " روز شنبه در جلسه كارگروه توسعه صادرات استان، اظهار داشت: انشاا... شاهد روزي باشيم كه خام فروشي در كشور پايان پذيرد.
وي افزود: يكي از دغدغه هاي مسئولان استان جذب بخشي از منابع بانكي سنگ آهن هاي بافق و چادرملو در بانك هاي استاني است.
بابايي در ادامه از اشتغال 40 هزار نفر در حوزه فرش دستباف استان خبر داد  و گفت: تهيه سند توسعه فرش دستباف، برگزاري المپياد و نمايشگاه و اعطاي 10 ميليارد تومان تسهيلات با بهره مناسب از جمله اقدامات در حوزه فرش دستباف است كه در آينده صورت خواهد گرفت.
وي همچنين بر ساماندهي راه هاي دسترسي نمايشگاه دائمي استان تاكيد كرد.
در اين جلسه با اعزام هيات تجاري استان يزد به كشورهاي امارات و لهستان موافقت و در خصوص اعزام هيات تجاري به كشور تونس بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
گفتني است استان يزد در 8 ماهه اول سال 92 با اختصاص يك و 9 دهم درصد از سهم صادرات كشور به خود، رتبه يازدهم كشور را با سرمايه گذاري 100 درصدي بخش خصوصي به خود اختصاص داده است و رتبه اول صادرات كاشي، خيار گلخانه اي و تابلو برق و رتبه سوم صادرات پسته و سنگ آهن را در سطح كشور در اختيار دارد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا