ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر " امام جمعه ابرکوه گفت: جهاد کشاورزی درتقویت روستائیان برای انجام وظیفه در ایجاد تولید ، اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها نقش بارزی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم حسینی روز سه شنبه در حاشیه بازدید ازجهاد کشاورزی و دیدار با مدیر و مسئولان جهاد کشاورزی در گفت و گو باخبرنگار ما اظهار داشت : جهاد کشاورزی می تواند عامل ایجاد اعتدال در بخش اجتماعی باشد.
وی گفت: جهاد کشاورزی با اعطای تسهیلات می تواند از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کند و سطح تولید محصولات کشاورزی و دامی را ازاین طریق بالا ببرد.
حسینی ادامه داد: روستائیان نقش بسزائی در امر خود کفائی جامعه به محصولات کشاورزی دارند و می توانند با حمایت های جهاد کشاورزی در این زمینه تلاش کنند.
امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: جهاد کشاورزی می تواند با توسعه همه جانبه روستاها زمینه گرایش مردم به جاذبه کاذب شهری و در نتیجه بی رونق شدن دستاوردهای اقتصادی روستا پیشگیری کند.
در این زمینه مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: باتوجه به بحران آب کشاورزی در این شهرستان طی یکسال گذشته یکهزار و300هکتار آبیاری تحت فشار در مزارع این شهرستان اجرا شده است .
محمدعلی حاتمی زاده اظهارداشت: در سال زراعی 92/91بیش از 140میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه کشاورزی در بخش آب و خاک ، صنایع تبدیلی و تولیدات دامی و گیاهی پرداخت شده است .
وی بابیان اینکه این میزان اعتبارات به 454 نفر متقاضی پرداخت شده است تصریح کرد: شهرستان ابرکوه در جذب اعتبارات و تسهیلات و اجرای طرحهای کشاورزی مقام اول استان را داشته است .
مدیر جهادکشاورزی ابرکوه همچنین افزود: در همین مدت برای لایروبی قنوات ، بخش آب وخاک ، اجرای آبیاری تحت فشار ، ترویج و افزایش تولیدات محصولات دامی وصنایع تبدیلی بیش از 50 میلیارد ریال کمک های بلاعوض دولت به کشاورزان پرداخت شده است .حاتمی زاده در ادامه از اختصاص 5/3میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری به متقاضیان خرید تراکتورخبر داد وگفت : متقاضیان برای اخذ این تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند.
این مسئول اضافه کرد: امسال از محل صندوق توسعه ملی20میلیارد تومان تسهیلات 100میلیون تومانی برای اجرای طرحهای آب و خاک ، تولیدات دامی اختصاص یافته است که به 50 نفر متقاضی افراد واجد شرایط دریافت این میزان تسهیلات ، به استان معرفی شدند.
شهرستان ابرکوه دارای بیش از 17 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی است که با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری غرب شهریزد واقع شده است

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا