معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار يزد، با بیان اینکه امروزه قدرت کشورها در گرو پیشرفت های علمی و سرمایه های انسانی آنهاست، اظهار داشت: خوشبختانه استان یزد با بهره مندی از مراکز متعدد علمی و تحقیقاتی در حوزه  فناوری اطلاعات از توانمندی و توسعه یافتگی بسیارخوبی برخوردار است.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "عباسعلي رضايي" روز دوشنبه در همايش "مديريت امنيت اطلاعات" كه در سالن آمفي تئاتر دانشگاه يزد برگزار شد، با اشاره به توانمندی های گسترده استان در زمینه فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر با تأمین زیرساخت های مناسب در سطح استان زمینه توسعه و ارتقای فناوری های ارتباطاتی و اطلاعاتی بخوبی فراهم شده است.
وي خاطرنشان کرد: به دلیل هزینه بر بودن بسیاری از برنامه های مربوط به توسعه و ارتقای امنیت شبکه های مجازی، برخي از دستگاه های اجرایی استان همچنان با آنچه در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است فاصله دارند.
معاون استاندار از دانشگاه یزد به عنوان یکی از مراکز علمی و آموزشی فعال در زمینه فنآوری اطلاعات یادکرد و افزود: این دانشگاه با تأسیس مرکز آپا (آگاهی بخشی، پشتیبانی و امنیت اطلاعات) و اجرای طرح ملی موتور جستجوگر فارسی (پارسی جو) اقدامات ارزنده اي را در زمينه فناوري اطلاعات رقم زده است.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار یزد همچنین از شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری یزد و فعالان بخش خصوصی خواست تا در زمینه رشد و توسعه فناوری های اطلاعات و ارتباطات مشارکت مؤثرتری داشته باشند.
رضایی در بخش دیگری از سخنان خود، به بیان ضرورت و اهمیت مدیریت امنیت اطلاعات در دنیای امروز پرداخت و اظهار داشت: تا قبل از 1980 امنيت، بيشتر در حوزه نظامي مطرح بود اما امروزه اين موضوع در بسياري از حوزه ها مطرح است.
 اين مقام مسئول از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست با توجه به چشم انداز تدوین شده در برنامه پنجم توسعه، موضوع امنیت اطلاعات در سازمان را در اولویت های کاری خود قرار دهند.
وی گفت: باید با برنامه ریزی های مناسب و تشکیل دوره ها و کارگاه های آموزشی در جهت ارتقای انگیزه، دانش و مهارت کارشناسان ذی ربط کوشید.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا