معاون برنامه ریزی استاندار يزد گفت: واحدهای آلاینده و کم آب خواه یزد هر كدام در مناطق ویژه جانمایی می شوند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "محمد رضا بابایی" روز سه شنبه در سومین جلسه کار گروه آمایش، محیط زیست و توسعه پایدار استان که با هدف ارائه گزارشی از وضعیت کنونی کتاب راهنمای سرمایه گذاری در کشور و چار چوب استانی آن و همچنین مروری بر مواد قانون برنامه پنحم توسعه مرتبط با محیط زیست برگزار شد، با تاکید بر تعامل همه دستگاه های اجرایی در تحقق آمایش سرزمین در استان گفت: برخوردار بودن استان یزد از منابع سرشار طبیعی گنجایش های بسیاری را برای انواع بهره برداری ها در این استان فراهم کرده است، این در حالی است که بحران بزرگ کم آبی، استفاده از این منابع خدادادی را برای ما با محدودیت مواجه مي كند.
معاون استاندار ادامه داد: از این رو، آنچه برای حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از تشدید آلودگی های زیست محیطی در نظر گرفته ایم، توجه بیش از پیش به جانمایی واحدهای آلاینده استان است و در این خصوص قصد داریم که دو پهنه بندی و یک کمیته برای هم اندیشی در این مورد تعریف کنیم که این پهنه بندی ها یکی برای استقرار صنایع آلاینده استان و دیگری برای استقرار صنایع کم آب خواه استان در نظر گرفته شده است.
بابايي افزود: شهر یزد دیگر گنجایش واحدهای صنعتی بزرگ و پر آب خواه مانند فولاد را ندارد و در این خصوص نیز مجوزی برای احداث صادر نخواهد شد مگر اینکه درخواست صدور مجوز برای شهرهای محروم استان باشد. 
وی گفت: البته نیاز است که برای صنایع معدنی بزرگی مانند معادن سرب و روی مهدی آباد که به دلیل دارا بودن مواد معدنی غنی دارای اهمیت است نیز برنامه ریزی جدی صورت بگیرد و در صورتی که منابع آبی برای بهره برداری به بهترین روش تأمین شود، برنامه ریزی در مورد این موضوع نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
بابایی همچنین در خصوص بحث شناسایی زیست بوم های شکننده و حفاطت از آن ها به پیشنهاد اداره کل محیط زیست استان در مورد تشکیل کارگروهی برای شناسایی و استعداد یابی این مناطق موافقت کرد.
همچنین در این جلسه مطرح شد که مسیر های گردشگری دارای اهمیت استان نیز در جلسه ای از سوی کارشناس مربوطه معرفی و در خصوص عدم جانمایی واحدهای آلاینده بزرگ در این مناطق تبادل نظر صورت بگیرد.
در ابتدای این جلسه نیز گزارشی از وضعیت کنونی کتاب راهنمایی سرمایه گذاری در کشور و چارچوب های استانی آن از سوی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ارائه شد و معاون استاندار هم در این خصوص از این سازمان خواست تا همچنان در جهت تقویت فاز اقتصادی قوی در استان و کشور کوشا باشند و با انتشار خلاصه ای از این کتاب که حاوی شرایط، مدارک و فرایند صدور مجوز برای فعالیت های اقتصادی است در جهت آشنایی سرمایه گذاران با مراحلی که برای دریافت مجوز باید طی کنند، همچنین تسریع کار آن ها با در اختیار داشتن مرجع رسمی مجوزهای لازم برای ورود به کسب و کار اقدام کنند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا