نشست هم اندیشی در حوزه مشکلات معادن استان یزد، روز سه شنبه پس از افتتاحیه ساختمان اداری سازمان نظام مهندسی معدن استان و با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور، مسئولان اداره های مرتبط و مدیران حوزه معادن استان در محل استانداری یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "محمد رضا بابایی" در ابتدای این نشست با اشاره به دغدغه هایی که از سوی معدنکاران استان در مراسم افتتاحیه ساختمان اداری نظام مهندسی معدن استان بیان شد، گفت: به نظر می رسد که دغدغه های معدنکاران یزد طبیعی و به درستی بیان شده است. از این رو، آنچه ما در نظر داریم، ایجاد کارگروهی متشکل از نماینده های معدنکاران استان برای جمع آوری و هم اندیشی در خصوص مشکلات معدنکاران یزد است.
بابایی با بیان اینکه، استان یزد دومین استان معدنی کشور و دارای منابع معدنی غنی است گفت: همان طور که در برخی استان ها اداره هایی مانند اداره کل بنادر وجود دارد و در استان یزد به دلیل عدم ضرورت، این اداره کل وجود ندارد، طبیعی است که در استان ما نیز با وجود معدن خیز بودن، بخش معدن از سایر بخش ها تفکیک تا این گونه توجه دولت به این بخش افزایش و مشکلات معدنکاران استان نیز کاهش یابد.
معاون استاندار افزود: از این رو، در این خصوص از سوی استان یزد پیشنهادی به وزارت کشور داده می شود و برای برون رفت از مشکلات پیش روی معادن یزد، تفکیک سازمان صنعت، معدن و تجارت به دو  بخش صنعت و بازرگانی و همچنین معادن و فلزات حداقل برای استان های معدن خیز کشور مطرح می شود.
معاون استاندار خطاب به آنهایی که در این جلسه سعی در بیان مشکلات خود در حوزه معدن داشتند، گفت: ما به هیچ وجه شما را به سکوت دعوت نمی کنیم ولی از شما می خواهیم که اکنون که شما به عنوان بخش خصوصی احساس خطر کرده اید، با تجزیه و تحلیل و ارائه آمار و ارقام به ارائه مستندات بپردازید تا این گونه به طور دقیق تری در اندیشه ارائه راهکار در این خصوص بر آییم.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور نیز که برای مراسم افتتاح ساختمان اداری نظام مهندسی معدن در یزد حاضر و در این جلسه نیز حضور داشت، به خبرنگار استانداری گفت: خانه نظام مهندسی معدن استان یزد که امروز افتتاح شد، کاری هنری و کم نظیر در دنیا است."هرمز ناصر نیا" در خصوص پیشنهاد عنوان شده در مورد تفکیک بخش معادن و فلزات از صنعت و بازرگانی در استان یزد، با توجه به معدن خیز بودن این استان گفت: آنچه مورد نظر معدن کاران است، در وهله اول، مشکلات جاری آنهاست.
ناصر نیا افزود: همه ما خواهان تحقق این مهم هستیم در حالی که به نظر می رسد تفکیک این دو بخش حداقل برای دو استان یزد و کرمان به عنوان استان های معدن خیز کشور یک پیشنهاد آرمانی است.
وی عنوان کرد: با این حال، ما پیشنهادات را ارجاع می دهیم و امیدواریم که بتوانیم در این خصوص اقدامی درخور و شایسته انجام دهیم.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا