محمد رضا بابایی، روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه ساختمان اداری نظام مهندسی معدن استان یزد، با اشاره به اهمیت و نقش معادن و در پاسخ به گلایه های مطرح شده از سوی معدنکاران استان در این مراسم گفت: سعی ما بر این است که از خام فروشی ها در حوزه معادن بیش از گذشته جلوگیری کنیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "محمد رضا بابایی" در مراسم افتتاحیه ساختمان اداری نظام مهندسی معدن استان گفت: امیدواریم که در چنین جلساتی مطالبات معدنکاران نیز شنیده و برای رفع آن ها در سطح استانی و ملی اقدام شود و همچنین سعی می کنیم که بیش از پیش از خام فروشی ها جلوگیری شود.
وی در ابتدای سخنان خود، با بیان اینکه استان یزد دومین استان معدنی کشور است، از وجود نخبگان در حوزه معدن در این استان ابراز خوشحالی کرد.
معاون استاندار افزود: این معدن کاران هستند که با همه سختی هایی که به جان خریده اند چنین ارزش اقتصادی را برای این استان رقم زده اند.
وی در وصف مقام معدنکاران گفت: ما نمی خواهیم ارزش علم را نادیده بگیریم و سعی داریم به همه اقشار جامعه بها بدهیم. از این رو، به همه اندیشه ها احترام گذاشته و در برابر کارگر و كارفرما سر تعظیم فرود می آوریم.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور نیز در این مراسم گفت: تا هنگامی که محصولات معدنی وجود نداشته باشد زندگی انسان ها شکل نمی گیرد و هنوز هیچ چیز جایگزین مواد معدنی نشده است. "هرمز ناصر نیا" خطاب به آن هایی که از مشکلات معدنکاران یزدی ابراز گله مندی کردند، گفت: ما نباید این گونه بیندیشیم که دولت به بخش معدن توجه ای ندارد چراکه به طور طبیعی دولت نمی خواهد اقدامی علیه ملت خود انجام دهد از این رو، قطعا نباید یک سویه اندیشید و باید استدلال های خود را به صورت چند جانبه بیان کرد.
وی با بیان اینکه معدن و معدنکاری قدمت دیرینه به اندازه تمدن بشر دارد گفت: ما نیز به عنوان کشوری که بسیاری از مواد معدنی برای اولین بار در آن شکل گرفته است به سابقه دیرینه خود در این زمینه افتحار می کنیم.
وی با بیان اینکه مهندسان باید در راستای رفع نیازهای مردم اقدام کنند و ضرر رساندن به مردم و جامعه دور از اخلاق حرفه ای است، در خصوص سازمان های نظام مهندسی گفت: این سازمان یک اتحادیه نیست بلکه این سازمان عملکرد اعضا و مهندسان را کنترل می کند و موظف است که نگذارد مهندسان عملی خلاف موازین فنی انجام دهند.
به گفته ناصر نیا، سازمان نظام مهندسی معدن استان یزد یکی از سازمان های نظام مهندسی نمونه در جهت رعایت موازین مورد انتظار سازمان نظام مهندسی کشور است و این ساخنمانی که امروز در این استان راه اندازی می شود نیز در نوع خود در دنیا کم نظیر است.
در این مراسم همچنین از مدیر عاملان شرکت های مهندسی و مسئولانی که برای به سر انجام رساندن این پروژه همکاری کرده اند تقدیر شد و پس از آن نیز مراسم افتتاحیه اولین ساختمان اداری نظام مهندسی معدن استان با حضور مسئولان اداره های مرتبط و همه دست اندر کاران در محل مجتمع ادارات برگزار شد.

 






مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا