محمدرضا بابايي معاون برنامه ريزي استاندار يزد در گردهمايي مديران صنعت كاشي و سراميك و صنايع وابسته كشور در يزد كه صبح پنجشنبه 8 اسفند ماه برگزار شد، استان يزد را به عنوان استاني كه به واسطه تلاش و خستگي ناپذيري مردمانش در بسياري از عرصه ها حرف براي گفتن دارد، معرفي كرد و كار را به عنوان عنصري دانست كه همواره با فرهنگ مردمان استان يزد گره خورده است.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، معاون برنامه ريزي استاندار در اين گردهمايي با اشاره به توليد بيش از 50 درصد از كاشي و سراميك كشور در استان يزد، دستيابي به اين موفقيت را، به دليل سابقه تاريخي اين استان در اين زمينه و تلاش و برنامه ريزي صنعت گران و كارآفرينان يزد دانست و گفت: يزد در حوزه هاي ديگر همچون صنعت نساجي نيز داراي قدمت و سابقه درخشاني است و نزديك به 30 درصد از منسوجات كشور در يزد توليد مي شود.
بابايي سپس با اشاره به مشكلاتي كه از مسير تحريمها و تلاطمات اقتصادي به صنعت گران و سرمايه گذاران كشور وارد شده. افزود: نكته مهم اين است كه اين ناملايمات، سرمايه گذاران ما را از پا درنياورده و انگيزه هاي آنها را افزايش داده است و شاهديم كه عليرغم همه اتفاقاتي كه در عرصه اقتصاد كشور ما از پس  از انقلاب تاكنون رخ داده، صنعتگران و كارآفرينان ما، با قدرت كار خود را به پيش مي برند.
وي با اشاره به اين نكته كه ويژگي مثبت انسانهاي كارآفرين، ساختن حداكثرها از حداقل هاست گفت:
عمده سرمايه گذاران ما، از كارهاي سخت شروع كردند و اين است كه امروز، منشأ اثر و تحول هستند.
بابايي سپس به گوشه اي از بيانات مقام معظم رهبري در سفرشان به استان يزد اشاره كرد و افزود: رهبري معظم انقلاب وقتي به يزد آمدند، فرمودند كه" يك يزدي اگر قطره اي آب در گوشه اي پيدا كند، به واسطه همان يك قطره آب، مزرعه اي را ايجاد مي كند كه در پرتو آن هم خود بهره مند مي شود و هم جامعه را بهره مند مي سازد" و اين روحيه در مورد همه يزديها صدق مي كند.
وي سپس به نشست هاي متعدد در خصوص بررسي مسائل و مشكلات توليد كنندگان كاشي و سراميك اشاره كرد و چالش اساسي پيش رو در اين حوزه را، بحث لزوم جهت دهي به سرمايه گذاري دانست و بر مديريت سرمايه گذاري در صنعت كاشي و سراميك تأكيد كرد. معاون برنامه ريزي استاندار يزد افزود: هم اكنون ظرفيت توليد ما در عرصه كاشي و سراميك در كشور 500 ميليون متر مربع است و اين در حالي است كه قريب به 700 ميليون متر مربع نيز جواز تأسيس در اختيار سرمايه گذاران است و اين مهم مي تواند در آينده با توجه به نامشخص بودن مصرف سرانه كاشي و سراميك در سال براي هر ايراني، مشكلات جدي در اين صنعت ايجاد كند.
وي ادامه داد: بايد در اين خصوص بررسي جدي به عمل آيد كه نياز كشور چه قدر است و توليد در اين زمينه، حتماً بايد مديريت شود.
معاون برنامه ريزي استاندار در پايان ضمن تشكر از همه صنعتگران و كارآفرينان استان در صنعت كاشي و سراميك بر لزوم حمايت دولت از اين صنعت و مديريت مؤثر در بحث سرمايه گذاري تأكيد كرد و يكي از اهداف چنين گردهمايي هاي را ارائه راهكار براي رونق پيش از پيش اين عرصه دانست و گفت : كه اين امر كمك مي كند تا در اين زمينه با بحران مواجه نشويم. در پايان اين گردهمايي با حضور بابايي معاون برنامه ريزي استاندار يزد و  جوكار نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي، به برگزيدگان و صنعتگران حائز رتبه ممتاز در توليد كاشي و سراميك كشور، جوايز و لوح تقدير اهدا شد.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا