نشست هم اندیشی در خصوص بررسي گنجایش شهرستان مهریز در بخش گردشگری همراه با ارائه پیشنهادات و راهکارها در مورد ارتقای آن، با حضور نماینده مردم شهرستان ابركوه،بافق،بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولان این شهرستان و به ریاست معاون برنامه ریزی استاندار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "محمد رضا بابایی" در نشست هم اندیشی و برنامه ریزی در خصوص گنجایش های علمی و گردشگری شهرستان مهریز، با بیان اینکه این شهرستان دارای پتانسیل های بسیاری در بخش گردشگری است که تاکنون به طور ویژه ای مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: از این پس کارگروهی برای هم اندیشی در خصوص جاذبه های گردشگری شهرستان مهریز تشکیل خواهد شد و همچنین برای پیشبرد بیش از پیش امور این شهرستان، در صدد ایجاد اداره مستقلی در این شهرستان هستیم.
بابایی، با تاکید بر تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهرستان مهریز گفت: استعداد های بسیاری در این شهرستان وجود دارد و لازم است که این گنجایش ها حفظ شود. از این رو، نیازمند مدیریت توانمند و برنامه ریزی جدی مدیران این شهرستان برای ارتقای جاذبه های گردشگری و همچنین جذب توریسم در مهریز هستیم.
وی در خصوص بخش گردشگری گفت: لازم است در این حوزه از سوی مدیران تقسیم کار صورت بگیرد چرا که با توجه به قرار گیری در آستانه ایام نوروز نیاز به راهکار های کوتاه مدت در این زمینه داریم.
معاون استاندار همچنین در خصوص ارتقای جایگاه علمی این شهرستان گفت: استان برای ایجاد دانشگاه و همچنین ارتقای فعالیت های بیوتکنولوژی در شهرستان مهریز آمادگی هر گونه همکاری را دارد.
حجت الاسلام  زارع زاده نیز در این جلسه با اشاره به وجود سرمایه گذار قوی در 3 منطقه گردشگری ویژه این شهرستان از جمله غربالبیز، بخش سر یزد و همچنین غار دو سر گفت: با توجه به جایگاه جغرافیایی و گردشگری ویژه این مناطق و همچنین پتانسیل های گردشگری آنها در وهله اول به دنبال ارتقای وضعیت اکوتوریسم این مناطق از شهرستان هستیم.
نماینده مردم در مجلس افزود: اگر این سه نقطه و همچنین منظقه گردشگری بخش خورمیز این شهرستان احیا شود در افزايش آمار جذب توریسم به این شهرستان تاثیر به سزایی دارد. به گفته وی، در کنار این مناطق، نقطه های گردشگری بسیاری نیز مد نظر هستند و ما معتقدیم که اگر این سه منطقه اصلی شهرستان به همراه بخش خورمیز توسعه یابند به دنبال آنها، نقاط گردشگری مد نظر ما نیز توسعه خواهند یافت.



مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا