استاندار يزد در ديدار با سفير چين گفت: ايران و چين در سطح دولت ها، روابط مناسب و بسيار پيشرفته اي دارند كه بايد تلاش كنيم تا در سطوح محلي هم اين روابط گسترش يابد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، ظهر چهارشنبه 14 اسفند ماه، استاندار يزد با  سفير چين و هيئت همراه ديدار كرد.
ميرمحمدي در اين ديدار، چين را كشوري بزرگ با تاريخچه و فرهنگي عظيم دانست و هر دو كشور ايران و چين را داراي مشتركات مختلف فرهنگي- تاريخي دانست.
وي با اشاره به زندگي مسالمت آميز اديان مختلف در دو كشور، اين امر را يكي از ويژگي هاي دموكراسي دانست و افزود: كشور چين در بحبوحه تحريم هاي ظالمانه جهاني عليه ايران، همكاري بسيار مناسبي با ايران داشت كه به سهم خود از اين موضوع تشكر مي كنيم.
استاندار يزد، توسعه  روابط دو جانبه چين و ايران را در زمينه هاي مختلف اقتصادي، سياسي و صنعتي و تجاري و بازرگاني خوب توصيف كرد و گفت: با توجه به پيشرفت هاي صنعتي چين در زمينه هاي فولاد، سراميك و ماشين آلات مختلف و صنايع پلاستيك، زمينه هاي همكاري با استان يزد در اين حوزه ها، فراوان مشاهده مي شود.
 وي استفاده از ماشين آلات چيني در صنايع سراميك، فولاد و كاشي ايران را مورد اشاره قرار داد و خواستار توجه بيشتر در زمينه كيفيت ماشين آلات و قطعات شد.
استاندار يزد سپس با اشاره به وجود معادن غني سنگ آهن، روي، سرب و سنگهاي زميني در استان يزد، اين امر را زمينه ساز همكاري هاي دو جانبه بيشتر با كشور چين برشمرد و طراز تجاري ايران با چين را قابل تأمل دانست. وي واردات استان يزد در 8 ماهه اول امسال را، 5/5 ميليارد دلار عنوان كرد و ابراز اميدواري نمود كه عليرغم صادرات نيم ميليون دلاري استان به چين در مدت مشابه، روابط دو جانبه باعث شود كه اين طراز تجاري، همسان گردد.
استاندار يزد سپس ابراز اميدواري كرد كه صنعتگران  و تجار دو كشور، بتوانند ارتباط مناسبي با هم داشته باشند و خطاب به سفير چين گفت: زمينه هاي سرمايه گذاري خارجي در استان را به صورت مكتوب اعلام مي كنيم تا مواردي كه علاقه مند باشيد، در آن سرمايه گذاري بپردازند. ميرمحمدي از برگزاري جلسات مشترك با نمايندگي شركت هاي چيني و صنعتگران استان خبر داد تا در اين جلسات مسائل مشترك دو جانبه بحث و تبادل نظر گردد.
استاندار يزد افزود: همانطور كه شما نيز  اشاره كرديد، ما در سطح دولت ها، روابط مناسب و بسيار پيشرفته اي داريم كه بايد تلاش كنيم تا در سطوح محلي هم اين روابط گسترش يابد.
عالي ترين مقام اجرايي استان سپس با اشاره به زمينه هاي مختلف ارتباط و مناسبات دو جانبه با چين در استان يزد، افزود: ما علاقه منديم تا چين به ما در زمينه انتقال آب از خليج فارس از راه فاينانس كمك كند.
وي سپس ادامه داد:ايران پس از انقلاب اسلامي، درگير جنگ تحميلي شد و فرصت هاي پيشرفت و آباداني تا حدودي از ما گرفته شد. اگرچه خوشبختانه در زمينه هاي دفاعي بسيار قدرتمند شديم چرا كه در مكتب و اعتقادات ما، جنگ مذموم است و كسي نبايد اهل جنگ باشد ولي ما با تمام وجود از ارزشها و كشورمان دفاع مي كنيم.
ميرمحمدي سپس تشكر خود را از سفير چين بابت اقبال به سرمايه گذاري در زمينه هاي مختلف در استان يزد اعلام كرد و گفت: مواردي كه در ارتباط با صنايع و بازرگاني است، مستلزم برگزاري جلسه مشترك با اتاق بازرگاني و خانه صنعت و معدن و انجمن مديريت صنايع استان است تا در يك نشست رو در رو مسائل مطرح شود. وي در پايان افزود: بنده و همكارانم به عنوان مديريت عالي استان، عالي ترين همكاري را در پيشبرد مسائل صنعت، تجارت و بازرگاني استان با شما خواهيم داشت و تشكيل اين جلسه را نيز به فال نيك مي گيريم و اميدواريم فصل جديدي در مناسبات في مابين در سطوح محلي برقرار شود و بتوانيم از امكانات يكديگر بهترين بهره را ببريم.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا