به مناسبت هفته منابع طبيعي، مراسم نمادين درختكاري با حضور مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران در شهرك صنعتي تفت 2 برگزار شد.

در اين مراسم كه مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان يزد، معاونين سازمان و جمعي از صنعتگران حضور داشتند، یک اصله نهال بصورت نمادين توسط معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت غرس شد.

سيد محمد علي سيد ابريشمي در اين مراسم ضمن با اهميت شمردن ترويج فرهنگ حفظ و حمايت از فضاي سبز در شهركهاي صنعتي گفت: تا كنون حدود 15 ميليون اصله نهال در شهركها و نواحي صنعتي كشور كاشته شده است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينكه طبق قوانين و مقررات بايستي 10 درصد از فضاي شهركهاي صنعتي به فضاي سبز اختصاص يابد اظهار داشت: در حال حاضر هفت هزار هكتار از سطح شهركهاي صنعتي كشور را فضاي سبز تشكيل مي دهد.

مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران ايجاد 250 هكتار گلكاري و چمن كاري در سطح شهركها و نواحي صنعتي و همچنين ايجاد بيش از 100 بوستان صنعتي را از ديگر اقدامات شاخص اين سازمان در خصوص ایجاد فضاي سبز برشمرد.

وي همچنين بر اهميت استفاده بهينه از منابع ابي تاكيد كرد و تصریح کرد: ايجاد حدود 11 هزار كيلومتر ابياري قطره اي در سطح شهركها و نواحي صنعتي كشور از جمله اقداماتي است كه به منظور حفاضت و صيانت از محيط زيست صورت گرفته است.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا