عده ای به پیشرفت و توسعه بافق انگولک می زنند / آقایانی از دور نشسته اند و تنور اختلافات را داغ می کنند و موج سواری می کنند / طرح های توسعه سنگ اهن مرکزی اولویت اول صندوق بازنشستگان است/ مردم دغدغه ای بابت موضوع خصوصی سازی سنگ اهن مرکزی نداشته باشند.

عده ای به پیشرفت و توسعه بافق انگولک می زنند / آقایانی از دور نشسته اند و تنور اختلافات را داغ می کنند و موج سواری می کنند / طرح های توسعه سنگ اهن مرکزی اولویت اول صندوق بازنشستگان است/ مردم دغدغه ای بابت موضوع خصوصی سازی سنگ اهن مرکزی نداشته باشند./ اتفاق اصل ۴۴ چه بخواهیم و چه نخواهیم می افتد/در این دوسال بیش فراتر از حد قانون به تعهداتمان برای شهر عمل کردیم

مدیر عامل شرکت سنگ اهن مرکزی بافق در نشست شورای اداری شهرستان بافق با اشاره خصوصی سازی سنگ اهن مرکزی بافق گفت: باید ببینیم الان به کجا رسیده ایم .

محمد جواد عسکری تصریح کرد: اتفاق اصل ۴۴ چه بخواهیم و چه نخواهیم می افتد، اگر مانع واگذاری شویم ، مسئولان مربوطه بدون حضور فیزیکی بر مبنای قیمت دفاتر که آن هم قیمت واقعی نیست موارد را انجام می دهند.

وی گفت : قیمت اولیه شرکت سنگ اهن مرکزی هشتصد میلیارد تومان بود ، قیمت بعدی به خاطر اینکه اجازه ندادیم در مجموعه بررسی انجام دهند به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید و امروز بیش از پنج میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان سنگ آهن بافق قیمت خورده است .

مدیرعامل شرکت سنگ اهن مرکزی بافق افزود: برخی از دوستان به نام دوستدار بافق مطالبی را د ر روزنامه ها و سایت ها می نویسند ، کسانی که به اسم دوست وارد می شوند و وحدتی که الان در بافق به وجود آمده است و این شهر را در مسیر توسعه قرارداه است را بر هم زده اند.

عده ای از پیشرفت بافق ناراحت هستند و با دست خودمان می خواهند خودمان را به جان هم بیاندازند و باعث تفرقه و مانع توسعه شهرستان شده اند.

عسکری گفت : ما در همه جلسات به عنوان یک بافقی تعهد اخلاقی داده ایم که به شهرمان خیانت نکنیم .

وی عنوان کرد: آقایانی از دور نشسته اند و تنور اختلافات را داغ می کنند و می خواهد موج سواری کنند ولی بدانند که ما دلمان بیشتر از آنان می سوزد.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با اشاره به مطالب درج شده در روزنامه بشارت نو گفت : کسانی که مطلب نوشته اند و دم از ذخیره مواد خوراکی زده اند بدانند که این ذخایر برای اجرای طرح های جوار معدنی ایجاده شده است که در آینده دچار مشکل نشویم .

عسکری با اشاره به نشست خود با مسئولان ایمیدرو در تاریخ ۱۱/۹/۹۲ افزود: اجرای طرح جامع بهره برداری از ناحیه مرکزی بافق با محوریت تامین خوراک طرح های توسعه برای اولین بار در حال اتفاق افتاد است .

وی بیان داشت : سنگ آهن مرکزی که قبلا با ۵۲ آنومالی همراه بود در حال حاضر با ۲آنومالی چگونه می توان کارخانه ایجاد کرد ؟و چقدر خوراک می خواهیم تا طرح توسعه پیاده کنیم ؟

مدیرعامل شرکت سنگ اهن مرکزی بافق تصریح کرد: طبق برنامه ای که داریم طرح های توسعه سنگ آهن مرکزی را به پایان می رسانیم .

وی بیان داشت : حیات بافق و سنگ اهن مرکزی به اجرای طرح های توسعه جوار معدنی است غیر از این اگر عمل کنیم از مسیر توسعه خارج شده ایم چرا که اگر خوراک ندهیم درآمدی هم نخواهیم داشت .

عسکری اذعان داشت : باید درآمدی باشد که بتوان این مجموعه را اداره کند و باید مدیریت کنیم که درآمدی که می آید چگونه در سرمایه گذاری موثر باشد .

مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق با شاره به اینکه زمانی در روزنامه قدس نوشتند که گندله بافق منتفی شده است گفت : برخی از دوستان چه داخل و چه بیرون نمی پسندند که شرکت سنگ اهن مرکزی گندله داشته باشد .

کسانی به جریان توسعه در بافق انگلک می کنند و می خواهند موج سواری کنند.

عسکری خاطر نشان کرد: گندله ۵میلیون تنی علاوه بر استفاده از خوراک شنگ اهن، ارزش افزوده ای برای شهر به ارمغان دارد که باعث عمران و آبادانی شهر می شود.

وی گفت : ارزش افزوده این کارخانه بیش از ۳۰میلیارد تومان است بر مبنای یک سال که برای شهر آورده می شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی اذعان کرد: در کنار این فعالیت ها موضوع عمران وآبادانی شهر نیز را انجام داده ایم .

عسکری به جلسه ای که در سفر آقای بانک معاون نهاد ریاست جمهوری به بافق با وی داشت اشاره کرد و بیان داشت : طرح های توسعه سنگ اهن مرکزی اولویت اول صندوق بازنشستگان است و این طرح ها زودتر از پروژه های دولتی به بهره برداری خواهد رسید .

وی با اشاره به برخی از اتفاقاتی که در بحث خصوصی سازی سنگ آهن در شهر افتاده است تصریح کرد: جریانات و مسائل باید با فکر همراه باشد چرا که عده ای دوست ندارند بافق توسعه پیدا کند .

مدیرعامل شرکت سنگ اهن مرکزی بافق همچنین با اشاره به طرح توسعه گفت : در این طرح ها بیش از ۱۴میلیون گردش ذخیره های ما خواهد بود و یک اشتغال خوبی ایجاد می کند.

عسکری افزود: شایعات تعدیل نیرو ، بورس و ۷۱٫۵ درصدی سنگ اهن مرکزی رد دیونی است که از سال ۷۲ انجام شده است .

وی گفت : مجموع بازنشستگان بافق دوهزار و ۲۰۰نفر هستند که هزار نفر هم از سنگ آهن اضافه شدند و این مجموع از اعضایی هستند که خودشان از صندوق بازنشستگان حقوق می گیرند و در بافق هم ساکن هستند.

سهام تدریجی نیز از امروز برای بازنشستگان و دیگر همکاران از آن بخش ۵درصدی که قانون معین کرده است در حال واگذاری است .

وی بیان داشت : این سهام با وجود اینکه طبق قانون به پیمانکاران تعلق نمی گیرد ولی با رایزنی هایی که انجام شده است مقرر گردید قسمتی از سهم صندوق هم به پیمانکاران شرکت که حدود هزار و ۷۰۰نفر نیروی پیمانکاری در این شرکت هستند واگذار شود.

عسکری با تاکید بر اینکه باید با دید باز حرکت کنیم و مانع توسعه شهر نشویم افزود: ما در تعهداتمان ۳هزار میلیارد به مردم قول طرح توسعه دادیم که تاکنون هزار و ۴۰۰میلیارد آن در همین دوسال آرامش عقد قرار داد شده است .

وی با طرح این سوال که دو سال تحمل کردیم چه داریم الان ؟ بیان داشت : طرح اصلاح خط در مهر ماه آینده به بهره برداری می رسد.

عسکری ادامه داد: گندله با هزار میلیارد پولی که دولت به عوان سپرده در چین انجام می دهد در حال اتفاق است .

مدیر عامل شرکت سنگ اهن مرکزی افزود: قرار داد طرح دو میلیون تنی فولاد پس از رفع مشکل آب و محیط زیست ، نیز در حال انعقاد است .

وی خاطر نشان کرد: اگر با آرامش طرح های توسعه را دنبال کنیم ضمن اینکه ارزش افزوده ای را به شهر می اوریم موضوع اشتغال نیز حل می شود .

عسکری تاکید کرد: باید شرکت سنگ اهن مرکزی در کنار فعالیت های اقتصادی مسائل رفاهی و فرهنگی و عمران شهر را هم انجام دهد و جز تعهدات این شرکت است و ما هم به این تعهدات عمل کردیم حتی فرا تر از آنچه قانون معین کرده است عمل کردیم چرا که جمعیت بافق به گونه ای در ارتباط با شرکت سنگ آهن مرکزی است .

مدیر عامل شرکت سنگ اهن مرکزی بافق تصریح کرد: بر مبنای سیاست های دولت حرکت می کنیم که بدون هیچ گونه تنش و ناراحتی این انتقالات صورت بگیرد .

وی همچنین گفت : با نشستی که با استاندار و امام جمعه داشتیم تاکید شد در قرار دادی که با سازمان خصوصی سازی انجام می شود باید این بندها در آن قید شود که اگر حقی باید به شهرستان باید داده شود این حقوق تضییع نشود.

وی افزود: این حقوق باید از مجاری قانونی و اداری پیگیری شود و بحث ها را به مردم نکشیم چرا که فشارهای اقتصادی خودش کم نیست که این موضوع را هم دغدغه مردم کنیم .

عسکری با بیان اینکه همه مسئولان استان قدم به قدم در حال رصد کردن موضوعات هستند گفت: مردم و مسولان شهرستان دغده ای بابت موضوع خصوصی سازی سنگ اهن مرکزی نداشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد : انچه که حق مردم بافق است داده شود و اگر هم در مواردی نیاز به حضور و همکاری مردم بود اعلام می شود.

مدیر عامل شرکت سنگ اهن مرکزی از مسوولان شهرستان خواست زمینه را فراهم کنند که دغدغه ای در این زمینه در مردم به وجود نیاید چرا که عده ای می خواهد در این مسائل به نفع خود بهره ببرند و موج سواری کنند.

عبداللهی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا