جام جم: با تعطيلي ليگ برتر، مجددا موجي از سفر ورزشکاران ايراني به کشور آمريکا به راه افتاده است.

آرش برهاني مهاجم کرماني استقلال تهران بامداد امروز راهي آمريکا شد تا دو هفته در اين کشور حضور داشته باشد. وي پيش از سفر نسبتا طولاني خود، به صورت تلفني با مديران استقلال به توافق رسيد تا در بازگشت مشکلي براي حضور در تمرينات نداشته باشد.

سفر اين بازيکن به ينگه دنيا در شرايطي است که موج اقامت در آمريکا از چند سال قبل در فوتبال ايران به راه افتاد و بازيکنان و مربيان فوتبال معمولا در تعطيلات ليگ به اين کشور سفر مي کنند.

طبق قوانين کشور آمريکا، افرادي که اقامت موقت دارند، بايد سالي يکبار در خاک اين کشور حاضر شوند.

محمد خاکپور، علي دايي و افشين پيرواني اولين بازيکناني بودند که براي کسب اقامت آمريکا ، راهي اين کشور شدند. پس از اين بازيکنان ، نفراتي چون وحيد طالب لو، فرشيد کريمي، فرهاد کاظمي، امير قلعه نويي و حميد بابازاده نيز موفق به کسب اقامت موقت آمريکا شدند.

پيش از اين عنوان شده بود که پزشک اسبق تيم ملي فوتبال کشورمان، نقش پررنگي در سفر اين ورزشکاران به آمريکا دارد. وي که از توليد کنندگان البسه ورزشي نيز است، از چند سال قبل ارتباط خوبي با فوتباليست هاي ايراني پيدا کرد و کمک شاياني به آنها براي سفر به ينگه دنيا مي کند.

البته در اين ميان سفر فوتباليست هاي ايراني به آمريکا، بعضا با انتقاداتي نيز همراه بوده تا جايي که يکبار محمد مايلي کهن سرمربي اسبق تيم ملي ايران به شدت نسبت به اين موضوع معترض شد.

بسياري از ورزشکاران در توجيه اين اقدام خود مدعي مي شوند که به فکر دوران بازنشستگي شان هستند و بر همين اساس نيز با تحمل هزينه هاي ميليوني ، براي گرفتن گرين کارت اقدام مي کنند.
طبق آخرين خبرها در حال حاضر نزديک به 40 ورزشکار ايراني اقامت موقت کشور امريکا را دارا هستند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا