در نشست بررسی مشکلات صنعت دام و طیور استان که با حضور مقامات کشوری در این حوزه برگزار شد، مسئولان از تعامل دولت با اتحادیه داران دام و طیور استان در رفع مشکلات مربوط به این صنعت خبر دادند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "محمد رضا بابایی"، در جلسه بررسی مشکلات صنعت دام و طیور استان که با حضور "عباس پشم فروش"، معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور و همچنین "حسین دماوندی نژاد"، عضو هیات مدیره شرکت پشتیبانی امور دام کشور برگزار شد، خبر از تعامل کشور با بخش خصوصی جهت رفع مشکلات در حوزه دام و طیور استان داد.
معاون برنامه ریزی استاندار، با بیان اینکه این مدت همواره فشار هایی در حوزه تنظیم بازار متوجه استان بوده است، گفت: در عین حال، ما باید حامی بخش خصوصی در استان و همچنین اموال آنها باشیم.
این مقام مسئول از دامداران و مرغداران به عنوان افرادی که همواره با مشاهده مشکلات دولت، دولتی ها را همراهی کرده اند یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش خصوصی به عنوان ابزاری در دست ما، در همه مواقع یاری گر دولت بوده است، اکنون نیز دولت همه تلاش خود را برای حمایت از این بخش به کار می گیرد.
به گفته وی، با توجه به فشار های موجود، اتحادیه دامداران و مرغداران استان نیز هزینه هایی متحمل شده اند که آنچه در این جلسه مطرح است، پرداخت بخشی از هزینه های متحمل شده اتحادیه ها از سوی دولت است.
در این جلسه، 15 مورد از مشکلات استان در حوزه صنعت دام و طیور از سوی معاونت برنامه ریزی استان مطرح و قرار بر آن شد که مسئولان کشوری نیز در خصوص این موارد پیگیری های لازم را انجام دهند.
همچنین در این جلسه در خصوص تامین مواد مورد نیاز برای تغذیه دام و طیور و به دنبال گلایه مندی اتحادیه داران از خرید آزاد برخی اقلام مصرفی دام و طیور، از سوی مسئولان مطرح شد و مقرر شد اقلامی مانند جو و مواردی از این دست از مرکز تامین می شود.
گفتنی است، در این جلسه مشکلاتی که طی یکسال گذشته در حوزه دام وطیور استان ایجاد شده و بر طرف نشده بود مطرح و برای رفع آن از سوی مقامات کشوری تصمیم گیری شد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا