با توجه به سياست هاي دولت در توسعه بخش معدني استان، مدير كل دفتر امور هماهنگي و امور اقتصادي استانداري خبر از احداث كارخانه هاي خط توليد ماشين آلات معدني در شهرستان اشكذر و همچنين نوسازي ماشين آلات معدني در استان داد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، " حسين دشتي"، روز پنجشنبه هشتم خرداد، در جلسه پيش بيني راهكارهايي براي نوسازي ماشين آلات معدني در استان كه با حضور نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي و همچنين هيات مديره بزرگترين توليد كننده ماشين معدني بخش خصوصي كشور و به همت خانه معدن استان يزد برگزار شد، خبر از نوسازي ماشين آلات معدني در استان داد.
مدير كل دفتر امور هماهنگي و امور اقتصادي استانداري همچنين از احداث كارخانه هاي خط توليد ماشين آلات معدني در شهرستان اشكذر خبر داد و گفت: بحث ما پذيرش اين شركت براي سرمايه گذاري با توجه به گنجايش هاي يزد در بخش معدن است.
اين مقام مسئول افزود: بندر خشك در استان نيز اين زمينه را فراهم مي آورد كه مناطق ويژه يزد، اساس كار اين شركت قرار بگيرد و اساس شركت هاي چيني از اين منطقه به ساير مناطق كشور منتقل شود.
وي خطاب به اين شركت گفت: در صورتي كه توان فراهم آوردن اين تمهيدات از عهده شركت شما بر مي آيد، ما نيز امكان خريد دستگاه ها را براي شما فراهم مي كنيم.
دشتي افزود: مبناي كار ما در اين خصوص بحث مشاركت است. از اين رو، از شما مي خواهيم كه كار خود را آغاز كنيد و بدانيد كه مانيز به عنوان سيستم از شما حمايت مي كنيم.
وي در اين خصوص گفت: زير ساخت هاي استان در اين خصوص فراهم است و سرمايه گذار بومي نيز اعلام آمادگي كرده است و همچنين با موسسات مالي نيز براي تامين مالي پروژه هاي معدني استان تصميم گيري شده است.
وي گفت: با نوسازي ماشين آلات معدني استان در كنار توسعه بخش معدني، نيازهاي بندر خشك استان نيز تامين و مشكلات ما در بخش حمل و نقل نيز رفع مي شود. 
نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه  با اشاره به اينكه استان يزد دومين استان معدني كشور است، گفت: موقعيت جغرافيايي يزد و همچنين بحث بندر خشك در اين استان، شرايط ويژه اي را براي اين منطقه ايجاد كرده است.
"محمد صالح جوكار" خطاب به هيات مديره بزرگترين توليد كننده ماشين معدني بخش خصوصي كشور گفت: آنچه مطرح است در وهله اول بحث سرمايه گذاري در اين استان از سوي شما و سپس ايجاد نمايندگي در يزد است.
وي با توجه به نقش معادن استان در توليد داخلي كشور و همچنين با اشاره به برنامه پنج ساله توسعه، گفت: در حال حاضر بهترين رويكرد كشور در خصوص توسعه معادن است و در اين ميان، لازم است كه ماشين آلات معدني استان يزد نوسازي شود.
اين مقام مسئول گفت: با ورود ماشين هاي معدني به بحث سرمايه گذاري و همچنين ايجاد نمايندگي در يزد، به مراتب حمايت هاي ما از روند نوسازي ماشين آلات معدني در استان و همچنين احداث كارخانه خط توليد ماشين آلات معدني در شهرستان اشكذر بيش از پيش افزايش مي يابد.

 

 


 



اشتراک و ارسال مطلب به:
یاهو مسنجر بالاترین فیس بوک تویتر فریندفید ایمیل خوشمزه کلوب تویتر گوگل پلاس

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا