بابایی:سهم مردم یزد در این خصوص آلودگی بوده است/طالبی:درگذشته عزمی برای برخورد با کوره های متخلف آجرپزی وجود نداشته است/سید حسینی:این کوره ها باید در یک بازه زمانی مشخص تغییرکاربری،جمع آوری و منتقل شوند

بابایی:سهم مردم یزد در این خصوص آلودگی بوده است

یزدفردا "محمد رضا بابایی در نشست کارگروه آمایش استان  یزد که در سالن معاونت برنامه ریزی استاندار یزد برگزار شد با بیان این مطلب افزود:در حال حاضر برخی کوره های آجرپزی سنتی یزد که قدمت آنها بیش از 35 سال است در جوار سکونت گاه های مردم شهر یزد قرارگرفته اند.
وی ادامه داد که براساس گزارش های سازمان محیط زیست، این کوره های آجر پزی سنتی با استفاده ازبرخی ضایعات لاستیک و ذغال، نه تنها سلامتی مردم را به خطر انداخته اند بلکه محیط زیست استان یزد را هم دچار چالش جدی نموده اند.
وی بااشاره به اینکه سهم مردم یزد در این خصوص آلودگی بوده است،اظهارداشت:متاسفانه قدیمی  بودن برخی از این کوره ها جدا از آلودگی ،معضلات آسیب های اجتماعی را نیز به شهر یزد اضافه نموده است.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،معاون برنامه ریزی استانداری یزد در عین حال با بیان اینکه مردم از این وضعیت کوره ها در همجواری آنها ناراحت و نگران هستند،ادامه داد که سلامتی و حفظ پایدار محیط زیست برای این دولت مهم و جدی است.
بابایی افزود:همه دستگاههای اجرایی موظفند در این مسئله به محیط زیست و فرمانداری یزد که متولی انتقال و جمع آوری کوره های سنتی شهر یزد کمک و مساعدت نمایند.


طالبی: درگذشته عزمی برای برخورد با کوره های متخلف آجرپزی وجود نداشته است


معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت:متاسفانه درگذشته عزم جدی در برخورد با کوره های متخلف آجرپزی در شهر یزد وجود نداشته است.
محمد علی طالبی اظهارداشت:به نظر می رسد در گذشته هماهنگی خاصی بین دستگاههای اجرایی استان وجود نداشته است و بار اصلی این کار بر روی فرمانداری یزد بوده است.
وی ادامه داد:این در حالی است که در این خصوص حتی حمایت های لازمی هم از فرمانداری یزد صورت نگرفته است.
طالبی تاکید کرد که مجموعه دولت تدبیر و امید دراستان مصمم است هرچه زودتر برای رفع این مشکلات مردمی که در این زمینه وجود دارد آن را برطرف نماید.
وی ادامه داد: خوشبختانه شناخت دقیق این مشکل در این دولت شناسایی شده است که در روزهای آینده با عزمی جدی و به صورت گام به گام این مشکل را برطرف خواهیم نمود.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد همچنین به دستگاههای متولی پیشنهاد داد که در مرحله اول کوره های بدون مجوز و کوره هایی که در جوار منازل مسکونی شهر یزد در حال فعالیت هستند را جمع آوری و با رائه برخی مشوق هایی که دولت تامین می کند جابه جا شوند.
وی با اشاره به آگاهی های جامعه در خصوص محیط زیست و سلامتی ،اظهارداشت:استانداری یزد حمایت همه جانبه ای را از فرمانداری بعنوان دستگاه متولی در برخورد با متخلفان کوره آجرپزی خواهد داشت.


 سید حسینی : دغدغه های مردم برای این دولت مهم است


معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد نگرانی مردم در خصوص آلودگی های زیست محیطی را مهم عنوان نمود و گفت:نباید در این خصوص نسبت به دغدغه های  مردم بی تفاوت باشیم.
محمدرضا سید حسینی تاکید کرد که دغدغه های مردم برای این دولت مهم است و قرارنیست از این مباحث راحت گذر نماید.
وی بااشاره به اینکه  به این نتیجه رسیده ایم که کوره های سنتی آجرپزی ضررهای زیادی به مردم شهر یزد رسانده اند،تاکید کرد که نجات جان مردم در این قضیه باید از اولویت های جدی مسئولان ذیربط باشد.
سید حسینی گفت:این کوره ها باید در یک بازه زمانی مشخص تغییرکاربری،جمع آوری و منتقل شوند و باید این کار در اسرع وقت صورت بگیرد.
فرماندار یزد نیز در این نشست خواهان همکاری و مساعدت همه دستگاههای اجرایی استان در رفع این مشکل شد.
گفتنی است در ابتدای این نشست سازمان حفاظت از محیط زیست و برخی مسئولان با ارائه گزارش های مستند نسبت به وضعیت نامعلوم و به خطر انداختن سلامتی مردم توسط این کوره های آجرپزی هشداردادند.


 



سایت خبری یزد فردا

 

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا