راهیابی تیم ملی به جام هانی سبب تقويت روحيه ملي و نشاط جامعه شد یوزپلنگ ایرانی نماد ‌شجاعت ، جسارت ، تيزبيني و روح حماسي است

نايب رئيس فراكسيون ورزش با بیان اینکه مردم از تیم ملی توقع دارند که در جام جهانی  تجلي ويژگيها و صفات منحصر به فرد يوزپلنگ ايراني باشد ابراز امیدواری کرد که بازیکنان تیم ملی در این بازی ها پيام رسان صلح و دوستي و همزيستي با محيط زيست باشد.

 دکتر محمدرضا تابش  شب گذشته در سالن همايش هاي صدا و سيما در مراسم بدرقه تيم ملي كه توسط انجمن دوستي ايران و برزيل، ‌سفارت برزيل در تهران،‌ مجمع جهاني اميد،‌ حاميان تيم ملي و جمعي از شخصيت هاي كشوري علاقه مند به فوتبال و مردم برگزار شده بود به سخنرانی پرداخت.
وی در ابتدا با تبریک ميلاد فرخنده حضرت اباعبدا... ،‌حضرت سجاد، ‌حضرت ابالفضل العباس با تشکر از برگزار كنندگان اين مراسم و حاميان تيم ملي فوتبال و تمامي مردم خونگرم و ورزش دوست كشورمان از زحمات دولت دوست و مردم خونگرم برزيل که میزبانی مسابقات را بر عهده دارد سپاسگذاری کرد.
نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از جانب عموم نمايندگان محتر م مجلس شوراي اسلامي كه جمع كثيري از آنها در فراكسيون ورزش عضويت دارند و به طور خاص از طرف رياست محترم مجلس حمايت ويژه قوه مقننه از ورزشكاران بطور عام و فوتباليست هاي عزيزمان بطور خاص كه آماده نبرد در مسابقات جام جهاني مي شوند، را اعلام مي دارم.
نائب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهيابي تيم ملي فوتبال كشورمان به مسابقات جهاني موجب افتخار ايرانيان شد گفت: این رخداد مبارک سبب تقويت روحيه ملي و شادابي و نشاط جامعه شد و بي شك مجلس و به ويژه فراكسيون ورزش در جهت اعتلا ورزش كشورمان و حمايت از تيم ملي فوتبال ايران از هيچ كوششي فروگذار نخواهد كرد.
تابش ‌افزايش بودجه 560 ميليارد توماني سال 92 وزارت ورزش و جوانان به رقم 1200 ميليارد تومان در سالجاري را از نمونه حمایت های مجلس از ورزش کشور عنوان کرد.
وی تاکید کرد: ملت ما از فوتباليست هاي كشورمان انتظار دارند در مصاف با رقيبان با شجاعت ، شهامت ، جنگندگي و تعصب و رعايت موازين اخلاقي ، عظمت و شأن و جايگاه والاي تاريخي و فرهنگي ايرانيان را به نمايش بگذارند و تجلي ويژگيها و صفات منحصر به فرد يوزپلنگ ايراني كه تصوير آن هوشمندانه به پيراهن آنها نقش بسته است باشند.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نيك مي دانيد كه يوزپلنگ ايراني بدليل برخورداري از صفات ممتازي مانند: ‌شجاعت ، جسارت ، تيزبيني و روح حماسي مورد توجه شاعران بزرگ حماسه سراي ايران مانند فردوسي ، فرخي سيستاني، منوچهري ، عنصري و رودكي بوده است و اين مفاخر ادب و فرهنگ ايران درباره و يژگيهاي آن سروده هاي ماندگاري دارند از طرفي تربيت پذيري يوز و همزيستي مسالمت آميزش با انسان، آدميان را بر آن داشت تا از اين حيوان براي شكار گوزن، آهو و باز بهره مي جستند.
وی ابراز امیدواری کرد که ‌ بازيكنان تيم ملي فوتبال ايران كه اينك تصوير اين شكارگر بزرگ ايراني بر پيراهنشان نقش بسته ، با الهام از قدرت و شجاعت و جنگندگي يوز، در شكار گوزن هاي آفريقايي، آهوان بوسنيايي و بازهاي آرژانتيني موفق باشند.
تابش خاطر نشان کرد: امیدوارم تيم ملي فوتبال ايران كه در اين ايام اميد ملتي بزرگ و با فرهنگ و انساندوست هستند، پيام رسان صلح و دوستي و همزيستي با محيط زيست همراه با روح پهلواني و جوانمردي باشند و چنان مقتدرانه بدرخشند كه اين بيت زيباي شاعر حماسه سراي ايراني حكيم ابوالقاسم فردوسي ورد زبان رقباي تيم ملي فوتبال كشورمان گردد كهيكي چاره سازد، بيايد به جنگ/کند دشت نخجير بر يوز، تنگ.شاد و پيروز و سربلند باشيد؛به اميد سرافرازي تيم ملي فوتبال-پاينده ايران
 




 






 


 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا