مدیر کل امور مالیاتی استان یزد گفت: ذی حسابان دستگاههای اجرایی استان صورت معاملات فصلی خود را به موقع این اداره کل ارسال کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد ، " سید رضا نوربخش " افزود: طبق آخرین بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور، اشخاص حقوقی تا 21 خرداد و اشخاص حقیقی تا 4 تیر فرصت دارند این صورت معاملات را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه برخی دستگاهها به موقع صورت معاملات خود را ارائه داده و برخی هنوز اقدام نکرده اند تصریح کرد: عدم ارسال به موقع صورت معاملات، موجب کتمان درآمد مالیاتی می شود و در صورتی که این اطلاعات به موقع ارسال شود مشمول کتمان درآمد و جریمه نخواهد شد.

نوربخش تصریح کرد: عدم ارسال به موقع صورت معاملات از طرفی موجب ضرر و زیان مودی مالیاتی و از سوی دیگر دولت متحمل خسارت می شود و اگر این اطلاعات به موقع به اداره کل امور مالیاتی ارسال شود مالیات ها  زودتر وصول می شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد، داشتن کد اقتصادی برای ارسال اطلاعات را ضروری دانست و گفت: ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، ذی حسابان را موظف می کند کلیه معاملات فصلی دستگاهها را فصل به فصل تفکیک و از طریق سامانه www.tax.gov.ir  به اداره کل امور مالیاتی ارسال کنند.

وی همچنین بر ارسال به موقع چک های مالیاتی توسط دستگاهها تاکید کرد و گفت:  این امر موجب می شود تا درآمدهای مالیاتی به موقع وصول شود.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا