ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر " مدیر جهادکشاورزی ابرکوه گفت : تاکنون از مجموع باغات زیر کشت محصول زردآلو دراین شهرستان 10هزار و600تن محصول زردآلو برداشت شده است.

محمد علی حاتمی زاده درگفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت : این میزان محصول زردآلو که از نظر طعم وکیفیت مقام اول را در کشور دارد برداشت و روانه بازار مصرف در استانهای مختلف کشور ازجمله تهران ، اصفهان ، فارس و یزد شده است .
وی گفت: 35درصد محصول زردآلو ابرکوه پس رس و 20 درصد هم میان رس و از ارقام تخم گردی ، فلکه ای ، خیاری ، زرقانی و خانی هستند.
این مسئول ادامه داد: با توجه به کیفیت و مرغوبیت این محصول بخاطر شرایط آب و هوائی امسال کار برداشت این محصول که تا اواسط تیرماه ادامه خواهد شد مقدار 18هزار و470 تن محصول برداشت شود . حاتمی زاده تصریح کرد: دهستان فراغه از توابع بخش مرکزی ابرکوه بعنوان بزرگترین تولید کننده زردآلو استان یزد محسوب میشود و این منطقه بخاطر وجود باغات میوه ، شرایط آب و هوائی را به ییلاقی تبدیل کرده است.
مدیر جهادکشاورزی ابرکوه با اشاره به اینکه 55 درصد زردآلو استان در این شهرستان تولید می شود تاکید کرد: تاسیس صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات زردآلو دراین شهرستان تیاز اساسی است و جهاد کشاورزی درجهت تاسیس این کارخانه فرآورری از سرمایه گذاران در این بخش حمایت می کند.
17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی و باغی اختصاص داردکه 4هزار و 500 هکتار آن به باغات میوه اختصاص دارد.

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا