بلند قامتان والیبال ایران در چهارمین بازی خود در لیگ جهانی ۲۰۱۴ برابر برزیل، سه ست را با امتیازهای ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۲ به نام خود ثبت کردند.

اولین پیروزی ایران در لیگ جهانی امسال برابر برزیل قهرمان 9 دوره رقابتها رقم خورد .

 تیم ملی والیبال کشورمان که روز گذشته در نخستین مسابقه خود برابر برزیل در مسابقه ایی دیدنی و فنی با وجود شایستگی های بلندقامتان کشورمان نتیجه را 3-2 به برزیل واگذار کرده بود در مسابقه دوم توانست قهرمان 9 دوره لیگ جهانی والیبال را با نتیجه 3-0   از پیش رو برداشت .

بلندقامتان کشورمان در ست نخست با ترکیب معروف ، موسوی ، محمودی ، قائمی ، تشکری ،میرزاجانپور و علیزاده برابر برزیل قرار گرفتند و اولین امتیاز را کسب کردند.

سروقامتان کشورمان ست اول را با فاصله ایی 7 امتیازی و در حالیکه در دفاع روی تور و سرویس قدرتمند و هوشمندانه بازی کردند با نتیجه  25- 18  به پایان رسادند .

در ست دوم بازیکنان کشورمان امتیاز اول را کسب کردند، نمایش دلنشین و خوبی در دفاع روی تور داشتند و در جمع کردن توپ های پشت دفاع موفق عمل کردند، برزیلی های بی روحیه  با خراب کردن سرویس های متعدد این ست را با نتیجه 25-21     به تیم ما دادند.

در ست سوم امتیاز اول را برزیلی ها گرفتند اما توپ گیری های فوق العاده علیزاده لیبرو تیم ملی ،معروف را در اجرای تاکتیک های مختلف حمله کمک کرد و مهاجمان توپ ها را یکی پس از دیگری در زمین برزیل خواباندن ضمن اینکه در دفاع روی تور هم مانند دو ست قبلی بهتر از برزیلی ها بودیم

ملی پوشان این ست را با نتیجه 25-  21  به سود خود پایان داد تا ایران برای نخستین بار قهرمان 9 دوره این رقابتها را با نتیجه 3-0 در هم بشکند.

تا پیش از این مسابقه تیم های ایتالیا ، برزیل ، لهستان و ایران هر کدام با 15 ، 5 ، 3 و یک امتیاز در جایگاه اول تا چهارم گروه اول رقابتها قرار داشتند که با این پیروزی ، تیم کشورمان با کسب  سه امتیاز و مجموع 4 امتیاز بالاتر از لهستان در جایگاه سوم قرار گرفت .

تیم ملی والیبال کشورمان پس از این مسابقه به همراه تیم برزیل به ایران خواهد امد تا مسابقه برگشت را 23 خرداد در سالن 12 هزار نفری ازادی برابر این تیم برگزار کند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا