به نام خدا

در پي اعتراض چندين دفعه‌ي كارگران كارخانه جنوب يزد ، كه خواستار پرداخت حقوق 4 ماهه‌ي معوق خود شدند يكي از كارگران معترض گفت: آنقدر در برابر زن و فرزندان خجالت زده شده‌ايم كه از باتوم و چماق نمي‌ترسيم و اگر براي حل مشكل ما اقدامي از جانب مسئولين صورت نگيرد از هيچ چيز نمي‌هراسيم و براي گرفتن حق خود هر كاري خواهيم كرد.

به گزارش خبرنگار ايسنا - منطقه يزد ، وي گفت: اگر من در جبهه شهيد نشده ام شايد به اين دليل بوده است كه بايستي در زمان فعلي براي حقي كه بر گردنم در قبال خانواده همسر و فرزندم دارم كشته شوم.

وي گفت: ماهمين امروز به مسئولان فرصت مي‌دهيم تا به خواسته‌ها ما جواب دهند و بعد از آن ديگر هيچ چيز براي گرفتن حقمان جلودار نخواهد بود.

يكي ديگر از كارگران معترض به خبرنگار سرويس اجتماعي ايسنا ـ منطقه يزد، گفت: مسئولين چه موقع مي‌خواهند بلاتكليفي ما را پاسخگو باشند.

وي ادامه داد: آنان به ما مي‌گويند برويد كارخانه‌ي سلك باف و اين در حالي است كه شرايط قانون كار در آن رعايت نشده است.

وي عنوان داشت براي رسيدگي به خواسته‌هاي خود حتي نامه‌هاي بلند بالا به مسئولين رده بالاي كشوري نيز ارسال كرده ايم اما آنان نيز جوابگوي ما نبوده اند.

اين كارگر معترض اظهار داشت: ما از مديران تنها توجه به خواسته‌هاي خود را مي‌خواهيم و اينكه حقوق 4 ماه گذشته‌ي ما را كه به طور متوسط حدود ماهانه 250 هزار تومان بوده است به ما بدهند و آنگاه ما را از بلاتكليفي بيرون آورند.

شايان ذكر است 170 نفر از كارگران كارخانه‌ي جنوب يزد كه حقوق خود را تقريباً به مدت 4 ماه است دريافت نكرده‌اند و به اذعان خود براي بارها و بارها به روش‌هاي مختلف به صورت برخورد مستقيم و غيرمستقيم خواسته‌ي خود را عنوان داشته‌اند.

آنان تهديد كرده‌اندكه دست از اعتراضات خود تا جايي كه بتوانند حقوق معوق خود را گرفته و تكليف شغلي خود را معين نمايند ادامه خواهند داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا