یزدفردا: شهردار یزد با اشاره به پیش بینی صورت گرفته برای بارش‌های شدید آخر هفته استان، به بیان تمهیدات شهرداری برای مقابله با سیل‌احتمالی در شهر یزد پرداخت.

به گزارش یزدفردا: ابوالقاسم محی‌الدینی گفت: تمامی سیل‌بند‌ها در حال تقویت و نخاله‌برداری هستند و نقاط مختلف آن که با مشکل مواجه شده بود، مقاوم‌سازی صورت می‌گیرد.

وی افزود: تمهیداتی برای پل‌هایی که آب گرفتگی آن برای مردم مشکل‌ساز است صورت گرفت، ولی در صورتی که احتمال وارد شدن آب سیلاب به داخل شهر باشد، روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها به سمت برخی پل‌های خارج از محدوده شهری هدایت می‌شود تا از ایجاد مشکل برای شهروندان جلوگیری شود.

شهردار یزد با تاکید بر لزوم تصمیم گیری جدی در ارتباط با رودخانه مرکزی یزد، تصریح کرد: اگر بارش به حدی باشد که سیل از سیل‌بند‌ها عبور کند، پیش‌بینی کردیم که خیابان‌ها از میدان عالم بسته و آب به سمت رودخانه هدایت شود تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

وی به ورود آب سیل دو ماه قبل به داخل منازل مردم اشاره کرد و ادامه داد: اگر این اقدام به سرعت انجام نشود مانند سیل دو ماه قبل به بلوار جوان و سپس خانه‌های مردم کشیده می‌شود.

محی الدینی خاطرنشان ساخت: راهداری و سازمان همیاری شهرداری‌های استان در روز‌های گذشته، در حوزه ماشین‌آلات به شهرداری کمک بسیار خوبی کردند و همچنان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

شهردار یزد خواستار همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌ها با شهرداری برای انجام اقدامات لازم در حوزه آمادگی در حوزه مقابله با سیلاب شد و گفت: حداکثر پیش‌بینی‌ها را در نقاط مختلف انجام دادیم تا بتوانیم اقدامات لازم را نسبت به پیشگیری از مشکلات انجام دهیم.

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا