به گزارش یزدفردا نشست خبری شرکت شتاب دهنده پیشگامان به منظور معرفی نرم افزار شهربین در یزد برگزار شد .در این مراسم محمد کاظم کشورشاهی،، مدیر عامل شرکت شتاب دهنده پیشگامان کویر یزد، ضمن خوشامدگویی به خبرنگاران حاضر، با بیان اینکه پروژه شهربین در تاریخ 7/7/1397 افتتاح شده است، اظهارداشت:آینده کشور در گرو حمایت از استارتاپ هاست تا بدین وسیله کشور مسیر پیشرفت اقتصادی را طی کند

وی افزود:فلسفه شتاب دهنده, حمایت از کارآفرینان جوان است و در یک سال و چندماهی که از عمر شتاب دهنده می گذرد ; بیش از صد ایده در مرحله نخست به ثبت رسیدند که در این بین 14 ایده به مرحله پیش شتاب دهی رسید و تیم مورد نیاز آن ها تشکیل شده است همچنین در مرحله ی بعدی 5 ایده به شتاب دهی وارد شده اند

کشورشاهی تصریح کرد:شرکت های زیر مجموعه ی ما شرکت های خلاق به حساب می آیند و از تسهیلات بسیاری مانند تسهیلات نظام وظیفه برخوردارند

مدیر عامل شرکت شتاب دهنده پیشگامان کویر یزد گفت:شهربین  پلتفرمی شبکه اجتماعی محور است تا شهروندان مشارکت بیشتری با مجموعه شهرداری داشته باشند و روند کار در نرم افزار به این صورت است که هنگامی که شهروند مشکلات شهری را مشاهده می کند می تواند از آن یک فایل مدیا تهیه کرده و در شهربین منتشر میکند .مجریان شهربین در شهرداری حضور دارند و بعد از بررسیِ صحتِ مشکلات ,آن را به واحد اجرایی یا پیمانکار مربوطه ارجاع میدهند تا مشکل برطرف شود همچنین  تمام مراحل رسیدگی به مشکلات و روند آن برای شهروندان قابل مشاهده است.

محمد کاظم کشورشاهی در مورد طرح و ایده های دیگر گفت:ما برای استارتاپ ها و ایده ها حمایت مالی ,فکری و تجربی داریم و در حال حاضر منتورهای بسیار با تجربه ای در کنار استارتاپ ها هستند و از استارتاپ های فعال پیشگام ما می توان به  اکوبار, بازرگام, پین جاب, گام اینس,پارسی دوز و شهربانو اشاره کرد که با استقبال خوبی همراه بوده است.

سامانه مدیریت شهری شهربین با شعار شهرهوشمند و شهروندان هوشیار شهروندان را در رسیدن به شهری شاد یاری می رساند.

از این سامانه در راستای گسترش دولت الکترونیک در حوزه های مختلف مدیریت شهری مثل فنی و عمرانی، حمل ونقل و ترافیک، مدیریت پسماند، زیباسازی، فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و...  می توان بهره برد.

این سامانه از طریق ایجاد ارتباط شفاف میان شهرداری و شهروندان، امکان رصد و گزارش مسائل شهری، افزایش کیفیت و دقت گزارش های ارسالی شهروندان و درنتیجه کاهش زمان پاسخ گویی و رسیدگی و تشخیص اولویت های رسیدگی به مشکلات شهروندان بر اساس اهمیت نیازهای آنان را فراهم می آورد

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا