خشکسالی گریبان گیر 90 درصد از موقوفات شهرستان مهریز

در نشست مشترک مسئولان اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مهریز و جهاد کشاورزی این شهرستان راهکارهای مختلف در خصوص بهره وری و حمایت بیشتر از موقوفات دچار خشکسالی شده بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد

حجت الاسلام میرجلیلی با بیان اینکه 90 درصد موقوفات شهرستان مهریز را اراضی کشاورزی و قنات ها تشکیل می دهد اظهار داشت: این نشست با هدف احیای موقوفات و بهره وری بیشتر از موقوفاتی که با مشکل خشکسالی روبه رو هستند برگزار شد.

وی تعامل دوسویه اداره اوقاف و امورخیریه با جهاد کشاورزی این شهرستان را برای حل مشکلات در این زمینه ضروری خواند و تهیه اسامی موقوفات نیازمند به حمایت و همچنین معرفی نمایندگان این موقوفات به جهاد کشاورزی را از جمله اقدامات اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مهریز برشمرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مهریز در این نشست حمایت از موقوفات دچار خشکسالی شده را از اولویت های جهاد کشاورزی در سال آینده عنوان کرد و گفت: در سال آینده برای موقوفات از بودجه های حمایتی دولت از کشاورزی سهمی در نظر گرفته می شود.

حکیمی برنامه ریزی برای حمایت های مادی، آموزشی و معنوی را از دیگر برنامه های جهادکشاورزی برای موقوفات دچار خشکسالی این شهرستان عنوان کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا