معاون برنامه ريزي استاندار يزد با اشاره به اينكه 50 درصد از ظرفيت هاي اقتصادي استان يزد با سرمايه بخش خصوصي اداره مي شود، گفت: ميزان سرمايه گذاري بخش خصوصي در طرح هاي اقتصادي استان بالاي 6 هزار ميليارد تومان است.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، " محمد رضا بابايي " روز يك شنبه در مصاحبه تلفني با برنامه گفتمان راديو ايران، اظهار داشت: سرمايه گذاري بخش خصوصي دربخش معادن يكي از موارد سرمايه گذاري قابل توجه است كه با واگذاري دولت به بخش خصوصي، بورس و ... اجرايي شده است.

معاون برنامه ريزي استاندار، گفت: در راستاي استفاده بهينه از بخش خصوصي جلسات مداومي در حال شكل گيري است و تعامل با فعالان اقتصادي برقرار است.

بابايي درصد رضايت مندي بخش خصوصي در استان را مطلوب دانست و افزود: 95 درصد شهرك هاي صنعتي استان از نعمت گاز برخوردار هستند كه توسعه استان را به دنبال دارد.

وي ادامه داد: پنجاه درصد كاشي و سراميك كشور در استان يزد توليد مي شود كه با توليد 200 ميليون متر مربع در سال، استان يزد را به عنوان قطب كاشي و سراميك كشور مطرح كرده است و تمام اين سرمايه گذاري توسط بخش خصوصي صورت گرفته است.

بابايي مردم استان يزد را مردمي سختكوش دانست و گفت: فرهنگ كار در استان يزد نهادينه شده است كه اين خصوصيت باعث پيشگامي مردم نسبت به مسئولين و مشاركت بالاي بخش خصوصي در سرمايه گذاري را به دنبال داشته است.

اين مقام مسئول بيان كرد: استان يزد از لحاظ سرانه جمعيتي استان اول كشور است.

وي در ادامه با اشاره به فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي ( مد ظله العالي ) در خصوص واكسينه كردن همه زواياي اقتصاد كشور در راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي، خاطر نشان كرد: توجه به بخش خصوصي، تكيه بر مردم، اجراي اصل 44 قانون اساسي، حمايت از توليد ملي در بخش صنعت و كشاورزي و مديريت در مصرف از جمله نكات مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامي ( مد ظله العالي ) در مقوله اقتصاد مقاومتي است.

معاون برنامه ريزي، موانع اقتصاد مقاومتي در استان را كمبود نقدينگي، توقف تسهيلات ارزي و كمبود آب در استان دانست و گفت: خبر هاي خوبي را در استان دريافت كرده ايم كه در صورت حل مشكل نقدينگي و تجهيز منابع، استان يزد آينده بسيار خوبي در بخش صنعت را در پيش دارد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، اصناف و تعاوني هاي استان را همگام با صنعت استان دانست و گفت: استان يزد در چند سال گذشته، سالانه 25 درصد رشد صادرات به لحاظ وزني را تجربه كرده است.

بابايي صادرات سال گذشته استان از گمركات يزد را يك ميليون و 116 تن بيان كرد و افزود: استان يزد با صادرات 480 ميليون دلار در سال گذشته، در رتبه يازدهم كشورجاي گرفته است.

وي در حوزه گردشگري نيز اظهار داشت: استان يزد با دارا بودن 40 واحد اقامتي، سال گذشته ضريب اقامتي 60 درصد را داشته كه اين ضريب در ايام نوروز و تعطيلات به بالاي 100 درصد نيز رسيده است.

معاون برنامه ريزي استاندار ميزان اشتغال در استان را 43 درصد در بخش صنعت، 44 درصد خدمات و 13 درصد را مربوط به بخش كشاورزي دانست و افزود: صنعت محور توسعه در استان يزد است و در اين راه گام هاي موثري برداشته شده است.

برنامه گفتمان راديو ايران به بررسي چگونگي تسلط اقتصاد مقاومتي در جامعه و پياده سازي اقتصاد مقاومتي توسط نهادهاي مختلف از نظر كارشناسان مرتبط مي پردازد.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا